12 oktober 2011

kanske når mitt nästa mål

En trött och sliten jag vaknade i morse, Glad och upprymd över att jag har en liten liten eller ganska stor chans till att slippa cellgift för ett tag i alla fall.. Fatta vad ljuvligt och då kommer jag ju att räkna mig som frisk vilket var omöjligt som de sa. Jag vägrar vara sjuk under tiden som de i så fall ska hålla mig under uppsikt. Det känns som att jag får en andra chans till livet om jag slipper cellgift ett tag... OJ vad ska jag hitta på då. Måste fundera. hmm.. tror fan att det är 2012 som blir mitt år som allt kommer att hända!

Då kan jag ju nå mitt nästa mål som jag satte i somras. Snowboard i vinter. Blev så ledsen i fredags när Ilvars sa att jag skulle få cellgift 1 g/vecka minst 12-24 veckor.. fy fan tänkte jag.. ingen fjällsemester på hela vintern.. men nu kan det bli annat. Gött. Stod ju inte på brädan en endaste gång i vinteras.

Svårt att inte bli för uppspelt. Det kan ju lika gärna bli cellgift. Men nu ska jag ta mig till Barcha först och sen vänta på röntgen och svaret. Vecka 47 vet jag närmare hur framtiden blir. Fatta vad skönt att jag nu får semester fram tills dess. Behöver inte tänka eller fundera.. bara vara för det är ingen i hela världen som vet hur det kommer att bli för mig precis nu och vet du att det känns inte litte gött att vara ett svårspelat kort. Ingen som kan säga hur eller vad.. nice jag myser för att få vara lite ifred.

Varit trött efter gårdagen så jag orkade inte åka in till jobbet idag. Missade en arbetsplatsträff men det fick gå. Jag måste ta det lugnt och sansat för att orka. Kände idag på dagen oro inför framtiden och hur jag ska orka men nu några timmar senare är jag pigg igen och det känns trivsamt att resa till jobbet i morgon igen. Jag och Marie var på lunch idag så då fick jag lära mig att man serverar sushi fredagar och lördagar i Arvika det ni.. det gäller att inte bli sugen de andra dagarna då.. hmm vilket ställe haha.

Em gick åt till att umgås med My som kom hit på en fika och sen reste jag till Doris.. den hunden hade ätit upp Lindas ena sko.. jycken var billig idag haha..


2 kommentarer:

  1. Jag tror oxå att 2012 blir ditt år!! =)
    Ta det lugnt och samla krafter, så du är stark nog att bryta ner det sista av cancern. Än en gång, trevlig semester! Är så glad för din skull! =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis du har vunnit ditt delmål/ Ksd:)
    Trevlig golfresa

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.