26 oktober 2011

26 oktober 2011

Idag var vi på studiebesök i en av mina gamla arbetsgrupper. Så trevligt att träffa lite folk från förr. Har inte sett många sedan jag slutade för 3,5 år sedan. Uj vad tiden går fort. Mina medarbetare tyckte att det var riktigt kul att få se hur de arbetar i annan kommun. Det är lärorikt att komma utanför sina hemtrakter om inte annat för att få lite input. Alla behöver vi påfyllning och lite energi för att kunna utvecklas framåt. Man märker hur bra man har det på många punkter och även vad som kunde vara lättsammare och annorlunda. Men till sist så är det ofta samma bekymmer som grupperna tampas med i det stora hela. Nu hoppas vi att de kan komma till oss för att se hur vi jobbar.

Träffade några av mina pensionärer och det var riktigt trevligt. De kom ihåg mig och hade läst om mig i tidningen i somras. De frågade hur det gick med mig och sjukdomen och så. De är så rara. En av dem körde fortfarande bil och han är inte så gammal sa han bara 90! Så skön väl. Roligt att de kommer ihåg mig. Ha ha

Ibland längtar man allt tillbaka och jag minns bara det roliga. Ha ha man glömmer fort det tråkiga. Men så blir det ju gärna och tur är väl det. Sen ser jag fördelarna där jag är idag och det är jag glad över. För att utvecklas är det bra att byta arbetsplats och för att känna sig nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.