20 oktober 2011

det har jag inte tid med

Det känns idag! Gött att det ömmar i dessa lemmar jag har. Musklerna har sovit länge och ska väckas ur en djup dvala. Ändå tycker jag att jag har rört på mig en hel del under sommaren men tydligen inte tillräckligt. Trodde det räckte å ligge på soffan och äta snask! Men icke. Ja i morgon får jag nog knata ut på en promenad för att mjuka upp mig innan helgen. Ja vi får se hur det känns. Det riskerar att bli värre.

Tycker det börjar bli mörkt för fort nu på kvällarna och det har jag ingen lust med. Inte redan. Behöver ljuset för att orka. Såg på tv igår en dokumentär om fem tjejer som drabbats av bröstcancer, unga och som inte hade tid med cancer. Kände så väl igen mig för precis så var det för mig. Jag var mitt i livet och hade inte riktigt tid med cancer! Vem har det?

Det alla hade gemensamt var att de vägrade sluta leva. Ingen ville stoppas utan de fortsatte sina planer trots behandlingar och orkeslöshet. Själv har jag svårt att se hur jag skulle ha orkat leva annorlunda i vinteras eller våras när jag genomgick den cellgiftsbehandlingen. Men jag känner mig som en av dom.. jag slutar aldrig att leva. Men idag har jag accepterat mitt öde och liv. Måste finna en balans för att min kropp ska klara av att leva ett liv där cancern delar min kropp med mig. Jag kommer att få anpassa mig ett bra tag innan jag kan överta kommandot över min kropp igen. Orkeslösheten styr och genom en bra balans håller den sig borta längre och jag kan delta i livet så likt mitt tidigare liv som vanligt. Två av kvinnorna finns inte längre bland oss och för er som vill har jag länken för att följa deras öden.

http://svtplay.se/v/2571303/brostcancer__det_har_jag_inte_tid_med 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.