23 oktober 2011

i den rosa flaskan

Lyckan att få saker att hända. Låta det vända för en fortsättning mot det goda kan vara nog så speciellt. Att se löven falla och kvar finns det nakna.. ensamma. Övergivna.. mindre lyckligt lottad... i kvällen. Stannar upp för den sista med gott mod.

Sanningen om det glada är så vackert. Kvällen glädjer där många finner lyckan. Läppar är röda och ögon så mörka. Konstnären som höll i penseln för skapa det vackraste.. tog fram det som skulle avgöra. Det blev speciellt.. möten öppnades men sagan... blev aldrig sann..

Maktlösheten exploderar som innehållet i den rosa flaska som du nyss skakat. Bubbligheten strömmar och snart finns inget kvar. Hoppas på det trygga och rofyllda.. längtar efter den blommande äng där sommaren värmer.. där lyckan är total. Det vackra och lusten som uppstår mellan de som saknar. Rädslan och saknaden försvinner för alltid.








4 kommentarer:

  1. Så vackert skrivet!

    SvaraRadera
  2. Du är ju poet Sofia, skriv en bok vetja, jag köper den på stört...........

    SvaraRadera
  3. Hej Sofie
    Jag håller med de övriga. Så vackert du skriver, den finaste poesi. Vad jag förstår så har du skrivit tidigare eftersom det i rubrikerna ovan står "Min Poesi".Om du inte har publicerat något så tycker jag du skall överväga att göra det. Kristian skriver också underbart men du skriver på ett annorlunda sätt ur djupet av ditt hjärta. Hoppas du fortsätter att må bra
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  4. haha det ror jag inte ni är alldeles för goa. Kram på er

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.