18 september 2011

Västkusten med de bästa

Åter i staden efter en ljuvlig helg på västkusten med de bästa av vänner och värdpar. Hamnade på fredagskvällen vid ett framdukat bord av havets läckerheter, franska viner och massor av gosaker. Fick en sex rättersmiddag och vet du... det var två desserter... franskt.. man äter så där... ostbricka och en efterrätt.. hmm.. uj så gött det smaka.. efter ostbrickan fick vi tillträde till vinkällaren... vilken upplevelse... mysigt.. från här vill vi aldrig mer åka...hem... vi flyttar in.. i alla fall vill vi hälsa på igen...

På resan blev ena tvillingen introducerad till Wordfeud... den andra tvillingen började idag... ja nu måste jag väl inköpa en iphone för detta eminenta game... Linda är ju mästare och kan varenda en av alla trix.. hon är smart också så det ska jag inte sticka under stolen med.. hon vinner jämt varje gång... ja bilresan gick snabbt åt till att spela Alfapet, uppdatera oss på det senaste och en kôpp kaffe... 
 
Vi åkte förbi Billingsfors bruk... 
-ska hon heta Metallica?
-det är den billigaste lyxen en kan ge sin onge... ett fränt namn... för ôss som inte bader i pengar...  haha vi kan inte annat än skratta... Björn Starrin mfl i bröllopsfotografen... så Värmland den filmen... såå kul m en tripp med kompisarna... igen...
  

Under lördagen hände det som inte får hända... fick inte mina påsar att sitta... fast... på huden... efter frukost fick bråttom... vi skulle iväg på dagens äventyr... kände... det började.. gå igenom.. snabbt fixa en ny... hålla tummarna att den skulle sitta.. utan att lossna... bränner som eld på min kropp... svider... gör ont.. som du inte kan tänka dig... vill inte sitta fast... det är nu 1,5 vecka sedan cellgiftsbehandling och då är min hud extra skör och tunn... mitt immunförsvar är som allra sämst..

Kommer iväg... känner mig osäker... måste ha nära till en toa... ifall jag måste byta... igen... vi gör några butiker... fotar några kort.. kollar på hoppet Ronja och Birk gjorde... i filmen.. coolt.. staden håller på att somna... för vintern..
    Bästa Linda, Kloka Jenny och Snälla Linda      

Jenny och Linda

Linda och Jag


Vi åker till nästa stad.. där jag tillbringat många semestrar med mor och far och bror... nära havet... på berget... vacker utsikt... mys.... fick med oss hemmagjord sushi från fredagens middag som var den bästa jag ätit.. tyvärr valde jag att avstå lunchen... för att minimera smärtan... hann nästan hem.. innan det brast... igen.. ont... ujuj... just då... mitt i denna upplevelse vill man bara... va som alla andra... inte behöva... inte råka ut för... inte va begränsad... inte just då... när man är på äventyr.. det händer ju så sällan... typiskt just nu... men jag reser mig.. vägrar va besegrad... lär mig utstå.. finna lösningar för framtida påhitt mitt emellan mina behandlingar... kan inte stanna inne bara ifall att... härregud.. bare och bite ihop.. det läker snart..
 
Linda med picnickorgen

Stéphane





Jenny och moster Anette/Elsa

Linda posar för Stéphane


Trots min lilla begränsning fick vi en mysig dag på kusten med vårat värdpar som lever halva året Sverige och halva i Frankrike.. de frilansar... foto och artikel... bröllop och olika veckotidningar..  fränt... kolla in hemsidan... http://www.photo-marechal.com./ 

Fick champagne på lördagskvällen och två desserter... hmm... Frankrike... är det kanske dit jag ska flytta... gillert skarpt... vi fick äran att lära oss ett nytt kortspel.. tvillingarna kunde ju redan... vi älskar att spela kort... vilket vi inte har gjort på många år... men nu kan vi börja igen.. äntligen..

Tarrot... franskt... med en massa trumfkort och 21, 1 och ursäkten.. ess var lika med noll... Stéphane fick sitta mellan Linda och mig och lära oss... spelade till två i natt.. fick jordens hand... en gång... med alla bra kort... hade nog tur.. kan inte säga skicklighet... än.. men fick höga poäng.. mest faktiskt... över 1000 poäng... några låg på minus.. hihi nu måste vi spela snart igen... haha


My hand.... hade inge pokerface här...
det rôckte i näsbôrrera sa bästa Linda 


Helgen har gått så snabbt... men vi har haft en riktig kul tjej helg... vore allt kul att resa till Provence fleckera. haha blir aldrig nöjd... hittar bara på nya fuffens... nya idéer.. får blodad tand... vill så mycket.. vill ut och resa.. igen.. idéerna flödar och tur är väl det så vi får uppleva nya mål och upplevelser... känner mig så upprymd... glad och njuter... av mina nya vänner och av en go helg... snart ska jag på en resa igen.. om en månad.. med tvillingarna... yes!


2 kommentarer:

  1. Låter som min vän njuter i fulla drag ! :-) Gott att läsa fröken...
    /Svensson

    SvaraRadera
  2. Tack P jo det är på rätt väg nu... njuter i fulla drag =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.