08 september 2011

hur utrycker jag mig bäst för att nå mitt mål..

funderar hur jag ska uttrycka mig på bästa sätt för att nå mitt mål.. när jag kontaktas av min behandlingsläkare på måndag.. jag känner inte till riktigt hur hon står inför detta med Uppsala.. om hon känner att hon kan bedöma själv eller om hon kan tänka sig rådgöra med han... kanske borde resa dit istället och träffa henne.. jag hoppas verkligen hon hjälper mig på bästa sätt..

vill träffa Ilvars för utärdering av min operation och hur jag kan förvänta mig livet framöver.. idag är jag så ... övergiven... hänger i luften som den läkaren jag träffade i tisdags sa... känner att ingen driver och försöka få mig så återställd som möjligt... kanske är det mitt eget uppdrag... men jag är inte sjukgymnast.. behöver hjälp med träning och hur jag ska göra för att komma i bästa form igen.. samtidigt som jag får cellgifter... är så trött på att känna efter själv... har så lätt att bli lat.. och givetvis ta i för mycket så en ligger som ett älgöge efteråt... jag känner inte vad kroppen tål.. det är görsvårt... behöver hjälp att sätta gränser... vad jag kan förvänta mig osv... bara Ilvars kan hjälpa mig med detta... hmmm vore allt kul o få vise upp sig efter sist... haha snygg han..

idag fortsatte mitt pyssel med dessa orkidéer.. härregud... nu står en rad från köksfönstret på ballen mä.. vet inte om jag vågar ta in dem... lättare å köpe nye... gjorde en rajd i tvättstuga... tur en har en 85 årig farmor som så snällt hjälper mig... gick in och fråge om hon kunde hänga upp en tvätt med ett par panellängder och lägga i den sista maskinen för jag och Marie skulle ut och gå på Bergsklätt..  sola sken så gött på oss.. när jag kom tillbaka hade farmor gjort hela tvättstugan så det var bara att ta upp det... jag är så bortskämd...

skulle egentligen rest till Sthlm idag men pga av att Vera blev förkyld på inskolningen på dagis vågade jag inte resa... trist.. har planerat hela sommaren på att resa dit men inte kommit iväg.. får besöka dem i samband med Uppsala besöket kanske...

mår ganska bra idag... trots ont i huden..  det går över.. inte många behandlingar kvar med Caelyx.. max 2 om jag och Ilvars får bestämma =)

                                                     Marie vid Bergsklätt
                    
                                                                    Jag

2 kommentarer:

  1. Det är inte vettigt, att du ska behöva slåss för din vård:(
    Kontakta Uppsala, berätta hur stelbenta Ksd sjukh är!
    Det är din rättighet, man får söka till vilket landsting man vill.
    Bara för Värmland att betala, när dom inte är kompetenta att vårda dig!
    Det kommer att lösa sig.
    Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.