25 september 2011

svårläkt

Min kropp är trött, tärd. Smärtor gör mig påmind om min situation. Huden är skör och det syns utanpå. Känner mig begränsad. Kan inte röra mig fritt utan att få ont. Skavsår. Min hud klarar inte vanlig påfrestning eller att bli inklämda i ett par skor utan att det blir ont. Så det blir liksom svårt eller omöjligt att gå längre sträckor. Sen tar det så lång tid att läka nu.

Dessa små elaka blåsor som jag fått svider dag som natt och de vill inte ge med sig. Vill inte försvinna. Haft dem en vecka idag och det är inte en tillstymmelse till att de avtar. Tröttsamt värre.

Har haft besvär med huden sedan behandlingen för tre veckor sedan. Förväntas bli svårare de kommande två och därför vill jag skjuta på nästa behandling ett par veckor. Kroppen måste komma i lite bättre balans. Gillar inte att det ska krångla. Vill bara bli klar. För nu.



2 kommentarer:

  1. Usch o pest...skit att man ska behöva bli dålig för att bli frisk. Men snart ränner du omkring för fullt igen. Det skulle ju inte vara du, annars...;)
    Noterar att du skippat punkterna, duktigt!
    Carina

    SvaraRadera
  2. Såg dig i lördags på stan, du såg trött ut:(
    Hoppas du blir bättre! av med ond hud, fy vilken hemsk sjukdom.
    Tänker mycket på dig o hoppas att du ska bli frisk snart!!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.