07 september 2011

oavsett reser jag till Uppsala för hans bedömning..

första dagen efter behandling.. somnade inte förrän fyra.. kortison.. shoppade med Linda.. skulle finna mig en tröja men fick med två par byxor istället.. snopet.. jo det.. men tyckte jag kunde kôste på mig det.. får ju inte bli kall om rompa i höst..  fick en del känning i korsryggen... troligen för jag inte vilade tillräckligt...  ville prova.. att pressa... kanske är lite starkare.. denna gång.. tror det jag..

fick en del respons på gårdagens inlägg både i kommentarer här och på fb.. ja man blir ju trött på Landstingets värld som består av bekymmer med stålar och vem som ska betala... inte minst prestige.. läkare emellan.. tror det är mest småstadsfenomen.. jag hoppas innerligt att jag slipper skriva mig i Uppsala endast för att få bäst behandling.. hoppas de satsar på mig i Karlstad.. vad har de att förlora... det är ju inte dags för operation nu... det är ju den som kostar... hur tänker de.. att det blir billigare alternativ ju fortare man dör.. det är ju sant.. på oss som aldrig kommer att bli friskförklarade.. men va fan.. visa lite mercy.. i allafall när det är ett stön som kommer ta tid på sig att ge upp... jag löser det på nåt sätt.. oavsett så reser jag till Uppsala och får hans bedömning så jag kan argumentera i Karlstad.. sen om de inte gör som jag vill får jag lösa det då.. känner ingen panik än...


idag var jag dryg.. svårt att komma upp men sov bara till åtta... mått illa hela dagen trots mediciner.. Malin kom och hälsade på.. trevligt med sällskap.. hon hjälpte mig att lägga på ett rent överkast... jag fortsatte med fönstren.. har lyckats få nån ohyra på mina orkidéer i vardagsrummet... jora de finaste och största.. kastade tre och ska behandla två... gjorde inget för jag har så många... blir bättre plats i fönstren och mindre att vattna.. tog ner gardinerna och diskade alla krukor.. gick in på blombutiken och fick med mig nya lekakulor och information om att det lever på rutan eller gardinerna i 24 timmar.. ja då var höstputsningen klar... gött väl... annars putsar en alltid tills mârten... hahaha  det är höst i Arvika det...första helgen i oktober... är det marknad i hela staden.. återvändarhelg... hela kitet med karuseller, kålsoppa och snapps... kul det..  
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.