20 september 2011

give us little love...

en kväll i Karlstad mitt på en tisdag är inte illa... här händer det grejer... ja en vet inte vad en ska säga eller hur livet kan vända.. idag på jobbet fick jag flera kommentarer att nu är du dig allt lik... ja nu har du allt ökat i vikt... ja du har inte ändrats fast du är sjuk...

nej faktiskt... jag blir inte en annan person bara för att jag är sjuk... personligheten är något som finns och som utvecklas hos oss alla genom de erfarenheter vi får genom livets resa... sedan gäller det att göra det bästa av det... tyvärr kan jag inte säga att jag är tacksam över mina erfarenheter som jag har fått det senaste året... hade hellre varit utan dem... önskar jag kunde ha fått fortsätta mitt liv och min vardag som om inget hade hänt... kommer aldrig att känna belåtenhet över dessa bisarra kunskaper som blivit min vardag... känner inte heller någon form av tacksamhet för att det "hittills gått så bra"... mer en bitterhet över att ha blivit berövad tiden och möjligheten till livets skörd..

jag vet så väl att jag har fått sällskap.. av han som kommer att följa mig... ser honom i ögonvrån.. är aldrig mera ensam... jag letar och försöker hitta en väg att gå vidare på tills han tar min hand på riktigt..

känner mig starkare och vägrar se mig besegrad... kommer nog inte att känna det någonsin... vill fortsätta på mitt sätt tills den dagen som jag inte tar mig ur min bädd... gäller att hitta vägen som håller och som gör det möjligt att åter få en värdighet i livet.. för mig gäller att klara del av mitt arbete.. tycker det är kul.. kommer att växa med tiden.. återfå mer av mitt gamla jag.. kommer växa in i uppgiften och kommer försöka göra det bästa av det.. om inte annat för att överleva...

Fann igår att Micaela vandrat vidare... fick lämna sin dotter..  på helig mark   blir så berörd.. att livet är så grymt..  Läste om pojkarna.. som hittats livlösa på en strand... modern misstänkt.. i Sverige... grymheten är extrem... på många vis...


  

Fallulah give us a little love klicka här

7 kommentarer:

  1. Allt som gör oss till den vi är idag har vi med oss i vår ryggsäck. Klart att du inte har hivat ut allt i din ryggsäck för att fylla den med bara det sista årets händelser.... (hur skulle du vara då? inte särskillt rolig och förmodligen inte alls pigg eller jobbsugen) du är ju du den du formats till under alla år och det kommer inte försvinna bara för att Han verkar envisas med att hålla ett extra öga på just dig.
    Kan förstå din bitterhet över att bli berövad så mycket om än inte livet självt så det som varje frisk tar för givet varje dag.
    Jag tycket du är enastående och har en helt ofattbar vilja och envishet den är sig lik och det är bra!
    Ser i alla fall fram emot November och jobbet.
    (Ps. Kolla in Nick Cave & The Bad seeds låtar: Into my arms och The ship song som är mina absoluta favvisar.Ds.)
    Keep on babe keep on!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har försökt börja läsa din blogg men det funkar inte att läsa något som bara är text med tre punkter emellan. Jag vet inte om du har tänkt på att du gör dina texter svåra att läsa när du skriver som du gör? Snälla, börja skriva med punkt och versal! Tack!

    SvaraRadera
  3. Håller med, den är svårläst, men det går.

    SvaraRadera
  4. Anonym, i början var det lite klurigt att läsa Sofias sätt att skriva. Jag har vant mig, kul med lite annorlunda.
    Det kanske präglar Sofia som människa, har du tänkt på det.
    Allt går i ett.....Sofia kör oxå på i ett ....
    Kram
    Ika

    SvaraRadera
  5. Monika... dina ord värmer.. kram

    Anonyma.. Det låter inge vidare med att det är svårt att läsa texten. Ska försöka göra den mer lättläst. Tack för era synpunkter. Sofia

    SvaraRadera
  6. Jag tycker tvärtom...tycker det är otroligt inspirerande att läsa din text med ...emellan. jag skriver också oftast så. Men så är det ju...inte lätt att tillfredställa alla. Jag tycker att du får fram ditt budskap väldigt bra. Jag tror det går bra för dig med din livsfilosofi.
    Många Kramar
    Maggis

    SvaraRadera
  7. Tack Ika och Maggis..
    Jag provade dagens inlägg med att ta bort alla punkter och det var inte lätt... haha ja vi får se hur jag gör i morgon..

    Stor kram
    Sofia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.