15 september 2011

ska på en resa...

Hade utbildning idag.. var bra... vi pratade ihop oss lite.. så kul att vara tillbaka.. gött vet du eftersom min ersättare är kvar så blir det mjukstart.. jag kan inte rota med så mycket eftersom min arbetstid äts upp av möten... men något hann jag allt med... fått tillgång till alla dataprogram... börjar få lite grepp om vad som händer.. runtomkring.. kollar i grupperna för att sparka igång hjärnan... funderar över vad som vi ska prioritera i höst.. hur vi ska satsa och vad vi ska lägga energi på... min idé som jag hade igår gick snabbt om intet idag... tekniskt omöjligt.... trist.. men jag släpper den inte.. håller på den.. ett tag.. såå kul att börja planera lite.. i huvudet om inte annat...

här i Arvika börjar stan bli full av vatten... slussen i Säffle öppnades idag för att rädda staden.. vattennivån ökade med 5 cm från igår tills idag och på söndag spås mer regn.. marken är så mättad... det skapar oro inför mârten som går av stapeln första helgen i oktober... om vi kan ha tivoli på "mârtensplatsen" vid stadsparken.. viktiga grejer detta..  haha... vi hade en rejäl översvämning år 2000 i november och det blir ingen hit om vi drabbas lika nu.. bara krångligt och blött.. ujuj hoppas Säffles sluss ordnar detta nu..

igår fann vi äntligen den låt som jag funderat på hela sommaren.. tur ja fick hjälp av ett proffs.. hade ingen aning om vem som sjöng eller hur låten gick egentligen... hade en liten strof i skallen om roses och att det var en tjej och en kille.. på engelska... lite svårt att leta då eller... jo men visst..  

Nick Cave & Kylie Minogu where the wild roses grow sååå bra låt..


ikväll blir det lugnt.. borde packa... ska bort.. på en resa... genom höst Sverige... med de bästa av de mina.. mys och kul på hög nivå.. vädret skulle bli sol... vi tar bilen mot kusten... för att umgås.. mysa... ta det lugnt... äta go mat... bara va och njuta


  Lotta kom förbi med trädgårdens sista luktärter
såå ljuvliga... tack Lotta

5 kommentarer:

  1. Här i Säffle flödar vattnet genom öppna slussportar... Och jag får cykla en omväg när ja ska till o från tåget... Men, vad gör man inte för er Arvikingar... Kör på, du friska fläkt... Du ger energi!!!
    Camilla

    SvaraRadera
  2. haha ja se där.. ja vi hoppas det återgår till det normala snart. Trevlig helg.. kram

    SvaraRadera
  3. Du är värd ALLA blommor. Är så glad att du är min vän <3
    Ha en mysig utflykt nu. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det låter; du njuter av livet med de goda vännerna som finns omkring dig. Du har mycket att vara glad för, du:)

    SvaraRadera
  5. Mârten kommer va i hamnen i år, eftersom dom byggt om stadsparken finns det inte plats för tivolit där. Så där hamnfesten är ska mârten va iår!:)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.