05 september 2011

ser så olik ut...

fann gamla bilder... av mig och andra... ser så olik ut.. känner inte igen... mig nu...  känns så länge sen... en annan tid...ett annat liv... ögon som ler... minns skratten och lusten... trivsamt...allt som gjorts... allt som var möjligt.. är nu helt... overkligt... trist... allt blev plötsligt... så begränsat...

längtar tillbaka... till när allt var som innan... förstörd.. har svårt att anpassa.. att vara nöjd.. vill så mycket mer.. än att sakta flyta fram... har inget val... att byta.. skulle så gärna... göra som jag vill... trotsa... med livet som insats.. törs jag.. kanske..

minns dagarna efter operation.. jag längtade tills nu.. efter att inte känna... smärta... kunna få möjlighet att vara som nu..  det ger mig perspektiv..  hur bra det är... idag.. ibland är det lättare att vara sämre... för att inte få smak på det goda...  som jag ändå inte kan vara en del av... som jag vill...

myser i höstens regn.. mörkret som närmar sig sakta.. kan göra så mycket.. en form av glädje...är den tillräcklig.. det borde den vara.. för nu...





3 kommentarer:

  1. Så vacker du är och vilken kamp du måste utstå-
    Varma kramar Susanne

    SvaraRadera
  2. Du är lika fin nu, detta kort ksnske inte är helt nytt?
    Håret gör mycket, du passar bra i kort frisyr.
    Håller med att det ska nli skönt när golfäsongen är slut:) Det blir för mycket ibl. Jsg har strejkat nu ett tag. Grät inte precis att banan är stängd. Men så kännar man inte när den börjar bli vit o frostig! Därför är det så skönt att förlänga säsongen utomlands på hösten, lr tidigt vinter. Vi e allt bortskämda vi som kan åka iväg. Men viktigast är hälsan så klart!
    Nu vill jag verkligen. Att din behandl o biverkn blir minimala:) denna ggn.
    Hösten är lugnet o harmonins tid, för återhämtning. Vi måste göra annat oxå. Åka skidor uppe i Åre tex - livskvalitet de me.
    Ha det nu så bra det kan im. Hemskt att veta att i värsta fall kommer dom. Men trots allt ett måste för dig just:(
    Man orkar faktiskt mycker mer än man tror.
    Vet inte om du gillar läsa bloggar om djukdomar?
    Jag läser som jag inte kan släppa."jag är Elisabeth" heter den ung 3-barns ned obolig spridd bc:(
    Lycka till im hoppas du har ngn med dig.
    Om inte får du gärna ringa, åker gärna med om det skulle kännas brättre.
    Stor empati kram
    Syster Ika

    SvaraRadera
  3. Susanne.. tack söta du.. kortet är från ifjol sommar..2010.. innan allt elände blev verifierat. Kramar

    Ika... tack för dina varma ord.. håller med att man klarar faktiskt mer än vad man tror.. bara man inte ger upp.. läste om E och det känns trist.. kolla in www.paheligmark.worldpress.com och följ Micaelas tappra kamp och med en dotter nyss fyllda 5.. läser med en kniv i hjärtat..
    kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.