12 september 2011

överens

Jag kommer minnas sommaren 2011 som en av de finaste... har verkligen haft en fin sommar och jag kunde nog inte i min vildaste fantasi ens hoppas på att den skulle bli så bra som den faktiskt blev. Trots allt. Nu gäller det att se fram emot en vacker och förhoppningsvis rolig höst... haha faktiskt så finns chanser att den kan bli så eller?!

Min behandlingsläkare skulle ringa klockan 11.00. Hade svårt att komma upp.. ville bara dra täcket över huvudet.. läste i min bok för att sen ordna med frukost.. illamåendet stod mig upp i halsen.. satte i en film som jag inte ens orkade kolla på och somnade snabbt på soffan... är helt slut efter denna behandlingen.. såå trött.. klockan 12:10 ringer det...

Vi talade en kort stund och hann avverka det viktigaste.. jag sa min sommar varit toppenbra men att jag nu känner mer av cellgifterna.. det var inget konstigt utan effekten är sån. Mitt CA 125 värde låg kvar på 121 vilket jag är glad över eftersom det kan öka under behandlingen.. Hon frågade om jag hade spelat tävlingen i sommar.. Jo ra.. hon skrattade varmt. Fascinerad över att jag orkat.. helt otroligt.

Vi kom överens om att det är dags för en CT buk lunga som tidigare.. innan nästa behandling och planeringen är att jag ska få två behandlingar till av Caelyx. När jag frågade om detta med att inte allt kanske syns på CT menar hon att det är symptom som vi måste gå efter och får diskutera vidare eventuell vävnadsprover. Visar det att det är något som ska opererats är det Uppsala som gäller.. Hon tyckte att det är helt okej för mig att ha kontakt med honom som uppföljning av operationen och att det är Ilvars Silins som ska göra operation om det mot förmodan i framtiden skulle bli aktuellt. SKÖNT.

Vad nu allt detta innebär vet jag inte men jag känner i alla fall en trygghet att hon är insatt i min frustration och ängslan om det vore så att jag inte skulle få Uppsala till min hjälp. Men vi är överens och det finns inget mer att orda om just nu.

Hon sa att jag ska fortsätta må bra, jobba så mycket som jag orkar och göra det som jag vill. Det är bra att träna kroppen men inte för hårt utan lagom. Jag ska försöka leva så aktivt och vanligt liv som jag orkar och så kan det bli att vissa dagar/perioder är jag mer sliten än andra och så kommer det att vara en tid framöver. 

3 kommentarer:

  1. När jag läste detta! Började Kalle Moreus,,,,,,,,,"Underbart". att klinga i huvudet.
    //Ika

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt att läsa Sofia!!!
    Skönt att ni förstod varandra och att du kan vila i att Ilvars finns där.
    Ta hand om dig!!!
    Christel

    SvaraRadera
  3. Ja det känns superbra! Tack till er båda kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.