01 september 2011

bara jag själv som sätter mina begränsningar

Idag har jag varit piggare och det är bra. Men det tar sån tid att återhämta sig och det gör mig irriterad.. vet inte riktigt men det känns inte bra att min läkare i Uppsala sa att det kommer att vara såhär så länge jag går på behandling.. Vill hela tiden lura mig själv och sjukdomen att va piggare än jag är... men jag känner mig så himla stark emellanåt.. tröttheten kommer i efterhand.. vill inte...

Spelade golf i söndags och har haft träningsvärk sen dess.. det är torsdag idag..  ja det blir inte mer än två rundor i veckan som jag orkar med.. idag gick jag och A en drömrunda.. vi hade så trevligt och jag gjorde årets bästa score på de första nio.. fick gå av mitt i de sista eftersom det såg mörkt ut och va lite åskigt..
Bara jag kunde spela lika bra på söndag... men det äe väl ingen risk... härregud.. vilken sport... är det en sport egentligen... nä kanske inte...

tänkte igår att jag för tillfället försöker att leva och vara som vanligt. Det är så skönt... känner mig som förut och tänker inte låta denna dretsjukdom förändra hela mig.... räcker att den tagit några av mina värdefulla delar i min kropp.. vill inte ge några fler nu... men jag kan inte fastna i denna sjukdom hela tiden.. blir galen.. måste fortsätta... men det värsta är att jag inte kan sätta samma mål... som jag gjorde förut eller som andra i min ålder.. det blir liksom bara att... fortsätta... oplanerat... vara glad åt att inte känna smärta.. kunna sova... slippa sjukvården.. leva på... som världen längsta...

men jag tänker inte så ofta på det.. men igår kom det över mig för vi talade om det... annars är bättre att förtränga... för att överleva.. som frisk tänker man inte så... men för mig blir framtiden.... sorglig... jag blir omotiverad.. vill vara fri... att kunna göra precis vad jag vill... dit kommer jag inte på länge.. kanske aldrig igen.. utan det får bli på ett annat sätt... har inte funnit formen för det än.. vet inte vad det är som jag vill... låter det vara öppet... skönt... inga krav... allt kan hända... bara jag själv som sätter mina begränsningar.. världen ligger öppen... även för mig... så länge jag deltar i den...

  

5 kommentarer:

  1. Jo du, drömgolf kan man kalla ditt spel!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kort! Vacker är du Fina Fia. <3

    SvaraRadera
  3. Tack Linda... Jenny tog det när jag låg o vila på en stenmur.. <3

    SvaraRadera
  4. Mycket vacker bild <3 Pillan

    SvaraRadera
  5. Tack Pillan... goa färger blev det i alla fall!
    kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.