05 mars 2012

ovisshet

Gick upp tidigt och duschade. Förmiddagen gick till att kolla på film fram tills fadern kom och fick mig på fötter. Lagade middag så vi käkade. Därefter blev det en massa film igen. Somnade och solen försvann. Kände mig.. ja jag vet inte men jag känner mig inte som jag vill, trött. Eller är jag bara lat. Ska jag gå tillbaka och fortsätta att jobba.... eller behöver jag tid för att bygga upp mina krafter till min för övrigt trasiga kropp. Känner ovisshet. 

Tiden efter nyår har mina krafter inte varit på topp eller jag har inte haft några krafter över.. till annat.. när jag tänker efter. Jag vet att jag inte har förmåga att begränsa mig.. det kostar. Vill så mycket mer... som jag aldrig kan få.. någonsin igen. Känner en oerhörd avundsjuka på andra som fortfarande kan använda sitt liv till precis vad de själva vill. Lyx är att själv avgöra sin framtid. Även jag har den möjligheten men med begränsningar. Bara att gilla.. läget. I hate it.. för alltid. 

Maten går bra men jag har redan tröttnat på varannan timmes mat och övergått till 3-4 mål/dag och kanske lite mellanmål. Orkar inte med detta. Härregud blir ju mätt.. 

Denna vecka tar jag ledigt.. behöver det efter allt. Vet inte vad som jag ska göra i morgon men borde gå på spa eller nåt. Ja det vore allt gött med lite lätt massage och bubbelbad.. måste kolla om de har några lediga tider.. mysdag. 






5 kommentarer:

  1. Ojoj att du ens kan tänka dej att jobba! Bevisar vilket stön du är men stöna dej att bli frisk istället... Lägg energin på dej själv o gör det DU behöver för att orka kämpa!! Genom kamp- mot seger!! Sara

    SvaraRadera
  2. Håller med Sara jag! Lägg all den energi du har på dig själv, och att bli frisk! Kommer hålla alla tummar och tår jag har för dig! Tänker på dig! Kram <3

    SvaraRadera
  3. Instämmer! Fin bild förresten.

    SvaraRadera
  4. Det måste vara en jobbig känsla att inte till 100% regera över sin dag, vardag....sitt liv. Att sedan lära sig att lyssna in kroppens språk när man gillar att vara i farten är inte lättare. Men i detta läge tror jag både kropp och själ behöver vilan. Kroppen talar sitt tydliga språk genom att gå ner på lågfart och inte kännas som DU vill. Själen behöver nog bara få vara....slippa alla funderingar på om "skall jag eller..." Du har ett jobb, en resa att göra fram till augusti det är jobb nog. Men dina tankar om mysdagar, bubbel och massage är nog en "lisa" för själen och blir nog plåster på kroppen när det händer.... Ta hand om dig! /Anna

    SvaraRadera
  5. Är det din hjärna som vill jobba eller din kropp??
    Lyssna på kroppen......och gör som den vill just den dagen
    Så får du mest energi
    Kraaaaam Jeanette

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.