04 mars 2012

Lilyhammer

Har haft en bra helg med god mat och mycket mat. Det är rena matlagningskursen för mig detta. Härregud. Ja det krävs både planering, tid och inspiration för att klara av detta uppdrag som jag enligt mig själv har klarat med bravur denna helg. Men vet inte riktigt hur länge som jag kommer att orka hålla på med detta att laga mat flera gånger om dagen men.. Det är riktigt gott med annan mat än vad som jag är van vid. Blir nog bra detta.

Ja eftersom brodern var hemma introducerades jag till en ny serie som går på NRK, Lilyhammer. Ja kan bara säga att det är en riktigt kul serie som gav mig en hel del goda skratt. Kan varmt rekommendera denna. Det är bara 8 avsnitt än så länge.

"Frank Tagliano ('Steven Van Zandt' ), is a former New York mobster, who after testifying in a trial in the United States, Tagliano joins the witness protection program. Intrigued by the place after watching the Winter Olympics in 1994, he is relocated to Lillehammer in Norway. The transition from being a feared and respected gangster in New York, to becoming an unemployed immigrant in Norway, is not simple. Frank soon discovers that in order to succeed in this rural Norwegian society, he must resort to his old ways." 






Har inte bestämt än hur jag ska göra med min sjukskrivning. Har ett heltidsintyg tom maj. Men jag tror att jag kommer att kunna jobba deltid. Idag var vi ute på promenad 6,87 km och det gick inte fort kan jag medge. Flåset ska vi inte tala om. Behöver träna upp min kondis efter mina veckor inomhus och behöver därför nästa vecka till att ta igen mig, äta, träna och komma i form.




4 kommentarer:

  1. Gôtt å höre att du är piggare! Kämpa på Fia! <3 Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dig all lycka till med den kommande behandlingsperioden! Du är verkligen beundransvärd som mitt i allt detta lyckas vara en inspirationskälla för andra som läser om dina tankar.

    Berättade idag för dietist-Jenny att du skrivit så fint om henne på din blogg!

    Stor kram på dig
    Ida Karlsson

    SvaraRadera
  3. Kul. Tack Ida hoppas allt är väl med er. Många kramar

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.