19 mars 2012

3 mm känns så passande..

Giss vem som var totalt helt knäckt idag?! Jora det gick för lätt igår.. blev liggande hela dagen tills hon som unner sig kom på middag och skulle absolut dra med mig ut på promenad. Höll på att få slaget innan jag knatade hem igen... i totalt storm.. 2,36 km.. härregud. Gick Bergsgatan upp och innan toppen stod jag dubbelvikt med andan i halsen. Ja det är inte roligt. Precis som en gammel tant på 300 år men som tur är har kvällen varit bättre och jag är så mycket piggare så i morgon då kommer jag vara alert. 

Undrar helt ärligt på hur jag kommer att orka med denna behandling varenda vecka. Härregud jag är redan less och slut. Kommer kroppen min orka när hon redan är sliten efter endast tre små doser. Men på onsdag är det dos 4 och då kan jag säga att det bara är 5 månader kvar... hahaha Ja det hade varit riktigt skönt om jag hade fått vila denna vecka men vi ska köra på. 

Igår slog jag en hink med bollar på rangen och vem har träningsvärk... efter 24 bollar?! Kan inte mer än gråta. Kommer detta att gå vägen... hmm skulle få låna hantlar att ha här hemma av hon som unner sig som säger att "de är inte så tunga" nähä hur?? Ja tre fyra kg... härregud jag orkar ju inte ens 1 kg.. skulle ha passat bättre med ett halv kg. Hoppas jag får träffa sjukgymnasten på onsdag för lite råd och tips. 

I morse hade jag tur då den bästa grannen hade lämnat upp två filmer till mig så jag kunde sysselsätta mig utan problem hela dagen. Gött väl.

Så var det gjort igen.. 3 mm känns så passande.. det är ju vår. 





 

3 kommentarer:

  1. inger sjöström20 mars 2012 kl. 07:53

    Hej Sofia! Blir imponerad när du orkar så mkt promenader o annat. Själv blev jag himla knäckt efter sista behandlingen i ons + tors. Värk i ryggen som inte ville släppa ens med extra morfin o feber på kvällarna. Så jag tänkte ska jag orka med detta i framtiden för det verkar bli värre för varje behandling. Men igår gick jag mina fem kilometer o det kändes underbart så nog kommer jag att orka o tycka att det är värt. Idag ska jag på rtg för att kolla om giftet gett rätt resultat.
    Vårkramar till dej!

    SvaraRadera
  2. Du får kämpa på, så gott det går...så en dag är behandlingen klar. Tycker du är lika söt både med och utan hår. Såg Katarina Hulting i Skavlan där hon tog av sin preuk(är mitt uppe i cellgiftsbehandling)Tyckte hon också var vacker, men hon hade en liten mössa hon satte på för hon sa det blir så kallt om huvudet.(och för varmt med peruk, så kan de va)
    Kram och tänker på dig
    Maggan

    SvaraRadera
  3. Du ser ut som Demi Moore i G.I Jane
    Tufft och snyggt

    / Kram Kläsbol

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.