10 mars 2012

dags att rycka upp sig..

Dags för att rycka upp sig och ja det går relativt bra. Känner att våren är på intågande och solen värmer. Tog en vända till stan och mötte upp de som vill roa sig. Blev nog en heldag! Aldrig en annan..

Fortsatte till Marie som hade köpt lite nya grejer till lägenheten. Blev liggande på sofffan och prata innan vi gick en runda på nästan 4 km! Bra det för att vara jag idag.. Blev helt slut men vägrade ge upp.. behövde bara en liten vila efter vägen. Men i morgon går det nog lättare. Har ju runkeeper som jag tävlar emot. Han håller reda på hur fort och hur långt som jag går. Super.

Ja idag har varit en fin dag och just i stunden känner jag att livet är mer än okej. Men att hela tiden kämpa mot något som gör att mina krafter försvinner är irriterande och tröttsamt. Att vila och vila och vila in i döden är inte riktigt min grej. Fy fan vad trött jag är på att VILA. Ni som känner mig förstår att redan där har jag fått mitt straff med råge. Tristessen av att inte ha kraft till att faktiskt klara av att utföra en praktisk handling är rena tortyr för en liten mig. Men å andra sidan blir de dagar då kraften är lite bättre hur normal som helst och tillvaron förvandlas till som vardagen var i höstas.. det går då att leva med det.

Känner mig starkare efter promenaden så jag kanske kan försöka mig utpå i kväll.. te lokal.. Ja det vore ju trevligt å få träffe litte folk. Vi får se hur det går.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.