23 mars 2012

knopp i syrénhäcken

Efter veckans cellgiftsbehandling har jag mått riktigt bra. Det är fredag och jag brukar känna av det lite mer då men idag har det varit lugnt. Tröttheten kan smyga på men känner inget ännu. Kanske är det våren som är här som ger mig inspiration att åter ta makten över mitt liv.

Besvärs dessvärre av smärta på huden. Har fått vitaminer men det verkar som jag är lite överkänslig just nu. Hoppas att det ska bli bättre om några dagar. Håret håller på att ramla av men är glad åt varje dag som jag slipper raka av det helt. Inge kul när det är helt kalt.. blir så definitivt. Ögonfransar och ögonbryn är fortfarande orörda. Hoppas innerligt att jag får behålla dem.

Igår besökte jag en privat sjukgymnastik här i Arvika och försökte få till en tid. Men de verkade ha fullt upp. Jag vill ha hjälp med en bedömning av hur och vad jag ska träna för att kunna tillgodogöra mig cellgiftsbehandlingen på bästa sätt. Bra om jag inte bryter ner kroppen utan stärker den istället.

Men det verkar inte vara så lätt att få hjälp med detta. Sjukgymnasten menar att läkaren ska veta det-- men jag känner att det säger bara att jag ska promenera och få upp konditionen och jag känner att kroppen håller på att hamna längre och längre ner. Behöver träna upp muskulaturen.. i arm, mage och rygg..

Önskan vore om de kunde ha ett team som arbetade för samma sak och om de kunde se till hela mig. Om det finns något som jag själv kan medverka till att min behandling ska bli bättre måste det ju löna sig för både Landstinget och mig.. men de ser det inte så. Ja ska i alla fall inrikta mig på träning igen vare sig de vill eller inte.

Idag fick jag middag hos mor och vi tog en tur i solens sken. Det är så varmt och vi såg att syrénhäcken har knopp. Den lär nog blomma långt innan. Gött att det är varmare tider på väg. Snart kanske det är dags att börja städa stugan..



Modern min

2 kommentarer:

  1. Vilken fin mamma du har...Var rädd om henne, en mamma är alltid en mamma och kan inte ersättas.
    Kram till dig
    Maggan

    SvaraRadera
  2. Visst har jag! kram Maggan

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.