06 juni 2012

Sverige firande

Reste till den bäste efter behandlingen igår och var bjuden på kalas då vi skulle fira Sveriges Nationaldag. Vi skulle kolla in Starboys på Sandgrundsudden. (killarna som pölsa från Smala Sussie, bröllopsfotografen). De har ett band som är kort, kul!

Mötte upp en samling kollegor och medarbetare som hade blivit sååå smal och snygg samt firade en fräsch 60-åring. Linda trodde hon va max 50:) Så underbart kul att träffa så många igen. Saknar alla.. Jag har inte tid att vara sjuk, vilket slöseri med min tid. Detta hatar jag mest av allt... att inte kunna syssla med det som jag vill. Att drabbas av cancer är nog det djupaste, mest vedervärdiga som kunde drabba mig som har så svårt för begränsa mig själv och som blir sittade... Fy fan, Nåt vet hur jag ska få lida i alla fall!!

Mycket i och med min sjuka måste jag acceptera att det har tagits ifrån mig men jag vägrar acceptera att min yrkesstolhet försvinner. Jag ska tillbaka och det snart... Vilken skam. Så arg jag blir.. Mest på mig själv för att jag inte kan pressa mig mera som förut. Varför skulle det bli såhär. Nu lyser jobb bitterheten igenom!!! Mitt enda sätt att trots sjuka och få va som andra är att kunna jobba igen.

Blir kvar i Karlstad några dar för lite miljöombyte. Behöver få lite omväxling och tid att umgås med den bäste. Idag ska vi ut på lite äventyr. Måste gå ur bädden nu och in i duschen. Sov inte så mycket i natt men känner inte av behandlingen speciellt än. Gött!! Sola skiner här i Karlstad som det ska vara så nu väntar en skön dag.

Så bra att mina fötter är pigga. Inga skavsår el tunnt skinn nu. Även mina händer är helt bra. Bara lite gula partier mitt på några av naglarna men det växer snart bort. Sen kom jag på igår att efter marten kommer håret växa till sig igen!!! Ser sååå fram emot en Nice höst. Men först en go sommar förstås.
Idag är jag en glad gumma som inte ska ha cancer på hela dan...










25 kommentarer:

  1. Du är så strong,Fia....tar tillvara varje ögonblick, skall lära mig att leva så. Och vilket hav av Lupiner, som jag tycker är midsommarens vackraste blomma. Ha en fin dag och bara njuuut !!
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  2. Äh du KOMMER tillbaka till jobbet förr eller senare och då rackarns ska de få se! Det är bra att träffa folk och göra det som folk gör mest, kom bara ihåg att lyssna på din kropp innan du blir allt för trött. Käk käk och mera käk så orkar du rajraja mer än någonsin :)) Vad kul att läsa om dina fina fossingar, det lovar gott. Ha en riktigt kul dag! tjingtjong! Eila

    SvaraRadera
  3. Underbart att läsa att du har haft en härlig kväll med vänner och att du ger dig själv lite miljöombyte.
    TACK för att du delar din resa Fia!!!
    Önskar dig en fantastisk dag och att sola i Karlstad fortsätter skina på dig.
    Stor kram
    Christel

    SvaraRadera
  4. Ja Sofia, idag är du en gla gumma som inte har cancer hela dan bara, :):) utan en gla gumma med livs lust och viljan att klara detta trotts tunga perioder. Så jäkla härligt att läsa att du är ute och firar nationaldagen och träffar vänner och gör saker oavsett. Tycker mycket om att läsa det ska du veta!! Så mycket kraft i dig glada gumman.
    Massor med styrkekramar till dig!
    //Harry

    SvaraRadera
  5. Ja Sofia, idag är du en gla gumma som inte har cancer hela dagen utan en gla gumma som firar nationaldagen och träffar vänner och gör saker så gott hon kan, för det gör du!! Tycker det är så jäkla härligt och kraftfullt att följa dig och din beslutsamhet trotts tunga perioder. Jag hejar massor på dig glada gumman som inte bara har cancer utan det som krävs att bli frisk också, viljan, hoppet och agerandet.
    Massa styrkekramar// Harry

    SvaraRadera
  6. Du har valt bort rädslans väg och det är riktigt STORT! med din inställning kommer du blixtsnabbt tillbaka till ditt älskade jobb. Och tänk vad mycket du har att ge människor efter denna upplevelse. Se det som en lärotid!

    SvaraRadera
  7. Underbart! Ha en fantastisk dag. Massor av kramar!

    SvaraRadera
  8. Helt underbar inställning Fia, tröttheten har jag lärt mig är energibrist. Gick då över till LCHF, vet ej. om det kan hjälpa, för mig öppnades en helt ny värld.

    Mer energi, jävlar anamma har du. Fortsätt att ge allt så kommer du tillbaka till jobbet. Två av mina mål var att jobba och komma tillbaka som äkta man och far till barnen. STARKA DRIVKRAFTER.

    Det Gör ont , allt är ett h-vete, dagen kan suga , skrik och spotta i händerna och ge järrnet och skärp dig.

    Kämpa mot dina mål så når du dem, det kan du bara göra om du FOKUSERAR.
    Kramar från Åkersberga
    Ray

    SvaraRadera
  9. You create masterpiece Sofia/kram

    SvaraRadera
  10. Underbara Fia!Fattar du vilken utrolig kraft och styrka du har?Jag blir så imponerad och inspirerad av dina perspektiv och val.Jag ler med hela mitt hjärta när du skriver att idag ska du vara en glad gumma hela dagen utan cancer!Snack om att bestämma sig för fokus!!
    Du är så bra!!!
    Stor kram S

    SvaraRadera
  11. Önskar dig den bästa av dagar. Njut av solen och sällskapet i Karlstad. Du är en otroligt stark kvinna med en beundransvärt positiv syn på livet.
    Stor kram till dig
    /Caroline

    SvaraRadera
  12. Tack för dina kraftfulla inlägg där du vänder negativa upplevelser till positiva mål! Go görl! :-)

    SvaraRadera
  13. Å vilka underbara rallarrosor. Visst har vår underbara natur en läkande kraft. Kram

    SvaraRadera
  14. Hej Fina Fia!
    Vilken underbar inställning till livet du har. Den ger mig med flera styrka att ändra fokus på våra tänkar.
    Tackar allra ödmjukast för att du har viljan, kraften och styrkan att dela med dig av din resa.
    /Kramizar annika

    SvaraRadera
  15. Ja Fia, självklart skall du tillbaka!!! Kram Anni-O

    SvaraRadera
  16. Hej Fia, klart du kommer kommer tillbaka till jobbet med full kraft. Rikare än någonsin ! / GM

    SvaraRadera
  17. Yes!!! en dag utan cancer! /C

    SvaraRadera
  18. Med din power och ditt tänk kommer du att vinner över den där objudne gästen i din kropp! Härligt jobbat Fia! Kramar //C

    SvaraRadera
  19. Härligt Fia! Med din styrka och ditt tänk kommer du att vinna över den objudne gästen i din kropp! Go Girl! Kramar//C

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Har nyligen "sprungit på" din blogg och läst din historia. Känner igen mig i mycket, har också haft turen att opereras av Ilvars........faktiskt bara någon vecka efter dig. Jag lär mig av dig, du säger att man måste äga sin sjukdom, d v s ha koll på vad som händer och ta kommandot själv. Tack för det

    SvaraRadera
  21. Hej! Med så många hejarrop som skallrar från norr till söder kan bara de goda krafterna bestå!Heja, heja Sofia!!!
    Kram G-B

    SvaraRadera
  22. Så härligt avslut på min dag att kika in på din blogg och ta del av all din styrka, kraft och levnadsglädje! Du bär stort mod i ditt hjärta Fia! Du om någon kommer att vara tillbaka på jobbet i höst med ditt jävlar anamma och stora livs driv! Imponerande! Hoppats du njutit till fullo av din dag idag! Önskar dig en fantastisk torsdag! Stor varm kram / Jo

    SvaraRadera
  23. Du är fantastisk! Kramar C <3

    SvaraRadera
  24. Sofia! Du ser det vackra i det lilla och det borde verkligen fler göra! Har du funderat om du skulle kunna ägna dig åt någon skapande verksamhet? Förutom golfen förstås!:))

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.