18 juni 2012

skuggornas hem

Märker att jag blir sämre efter c-kuren.. de kallar den så eftersom de har delat en kur på 3 gånger. Alltså A, B och C sen börjar det om igen men först får jag en vilovecka. (Vid A-kuren får jag även Avastin).


Ju längre in i behandlingen desto längre tid tar det för kroppen att återhämta sig. Därför känns det så himla bra med att få en veckas vila emellanåt. Nu har jag varit slö sedan förra veckan så jag ser fram emot lite tid för att vara som folk. Immunförsvaret blir så påverkat och det visar sig med allergin som håller på att ta livet av mig phu. Trött och sliten då kroppen min arbetar för högtryck. Men det måtte väl ha blommat klart snart! Är mest trött och slö men det vänder snart. I morgon slipper jag cellgifter och det ska bli så himla gött, YES. 


Hade kontakt med CSK idag men min läkare hade semester. Hon vill inte sätta en kateter i ryggen på mig eftersom mina njurar fungerar utan anmärkning. Blir så trött för det var ju för att spara på njurarna vi skulle göra det och inför framtida cellgifter. Ja hela sommaren hinner att gå innan diskussionen är klar om detta och då kanske jag har otur och blir akut sjuk istället. Blir så trött.. kunde de inte göra det i förebyggande syfte. Jag vill inte ha en kateter på benet.. liksom lite opraktiskt. Tycker att det räcker med den påse som jag redan har och som ska ha plats innanför kläderna. Kan ju inte gärna gå naka! Ibland vill jag skrika och be allihopa dra åt helvete. Men tyvärr kan jag inte det.. utan deras hjälp dör jag.. tala om att man är bakbunden.. makt. 


Idag har jag ägnat mig åt att läsa min bok och den är så bra. Vill inte att den ska ta slut.. läser så försiktigt så. Pythians anvisningar av mina favoriter Eriksson & Axlander Sundqvist.. sååå bra. Har aldrig läst så bra böcker tidigare och jag hoppas att de snart kommer ut med några fler. Jag kan varmt rekommendera för den som gillar psykologisk thriller.. du leker inte. hehe. De är BÄST. Kråkfickan och hungerelden.


Ja i morgon är det dags för golftävling. Damerna har bjudit upp till parspel med omaka herrar. Det kommer bli riktigt kul och jag har bjudit upp min favorit! Sist gick det riktigt dåligt så jag hoppas att vi kan göra lite bättre i från oss i morgon haha. 








15 kommentarer:

  1. God morgon Fia! Jag finns här för att jag tycker du är en helt makalöst stark kvinna med så mycket humor och visdom som du delar med dig. Den glädje som du finner i små saker i livet, den gnista som du delar med av till oss bloggläsare, ja du helt enkelt, gör att iaf jag ser och uppskattar de små sakerna i mitt eget liv ännu mer. Ha en riktigt riktigt härlig golfrunda imorgon och tack för de vackra fotona av lupinerna i skogsbacken - vilka färger! Kram Eila

    SvaraRadera
  2. Heja! Ut me ilskan bara! Den som skriker högst inom sjukvården får mest hjälp. Enligt min sanning å erfarenhet. Du har ett fantastiskt sätt och attityd. Me like à lot :-) Kan dock inte föreställa mig ditt helvete du går igenom men hejar på dig å läser varje dag din blogg (även om kommentarerna ofta försvinner). Stor klem!!

    SvaraRadera
  3. Stå på dig Fia och kräv en kateter i ryggen!
    Skönt att kunna njuta av en god bok - nice!
    Lycka till på golftävlingen!
    Kramar //Cia

    SvaraRadera
  4. Det är klart att du mår dåligt av en sån intensiv cellgiftskur. Jag tycker ändå du klarar det fantastiskt bra, tänk på alla roliga saker du ändå fått uppleva. Se framför dig när kuren är över och hur bra du kommer att må då, Du är ju suverän på att skapa positiva målbilder. Allt gott till dig...
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  5. Stå på dig Fia!Känner du att det är rätt för dig så kämpa för det och be andra om hjälp med att kämpa för det. Det är ditt liv och din kropp det handlar om. Du har ju drivit igenom saker förut eller hur? :)
    Visst är det underbart när man får tag i en sån där bok som man bara vill ska fortsätta:). Jag har inte läst böckerna du skrev om så jag har tydligen något riktigt bra att se fram emot. Tack!
    Hoppas du får en riktigt härlig golfdag.
    Styrkekramar och kärlek till dig från mig
    Christel

    SvaraRadera
  6. Stor kram och massa hopp och kärlek till dig idag!Lycka till med golftävlingen imorgon!
    Du är fantastisk!
    S

    SvaraRadera
  7. Stå på dig!! Om det är en ryggkateter du ska ha så skrik tills de hör dig! Å orkar du inte själv - se till att andra skriker i ditt ställe. Lycka till på golftävlingen!/CR

    SvaraRadera
  8. Stod och bläddrade lite i Pythians anvisningar i bokaffären idag, men insåg att jag har glömt vad som hände i Hungerelden, så jag får nog läsa om den först...
    Carina

    SvaraRadera
  9. Du har så enormt mycket kraft och mod Fia. Tack för allt du delar med dig av här, för den du är. Jag hoppas att du har haft en grym dag på banan idag. :)
    Kärlek och kramar till dig
    /Caroline

    SvaraRadera
  10. Hej Fia!
    Hoppas att du fick en fin dag på golfbanan idag.
    Stå på dig när det gäller sjukvården. Det är du som vet bäst vad din kropp behöver. Tack för boktipset.
    /Kramizar Annika

    SvaraRadera
  11. Sofia, ena dagen mer än trött och dagen därpå dax för en golfrunda! Jag känner ingen som kan resa sig med den hastigheten,förutom du!Från 1:ans växel till "overdrivern"!!!Beundransvärt! Ha en bra dag på golfbanan! Kram G-B

    SvaraRadera
  12. Stå på dig och tala om för sjukvården vad du vill att de ska göra. Hoppas sjukvårdspersonal läser din blogg för få mer kunskap hur det är att vara beroende av deras "hjälp" och insatser. kram

    SvaraRadera
  13. Se till att du får det som du vill ha, det är helt rätt. Du är så beundrandsvärd. Stor varm kram

    SvaraRadera
  14. Tack för spännande boktips!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.