12 juni 2012

beh 15 (el 25)

Idag har jag fått Taxolbehandling nummer 15 och det klingar gott i mina öron.. bara 9 kvar... phu vad ja är trött på det och vad det sliter på kroppen min.. och humöret!! Du ska vara glad OM du aldrig har fått cellgifter för det är inget som jag önskar någon. Går inte att beskriva hur man mår. 

Gillar inte att det är så många behandlingar då det bryter ner jämt allt i kroppen min och jag känner mig lite grinig, lättretlig.... men det är för att jag inte kunde gå 18 hål igår.. bara nio. Huden du vet.. den höll inte.. Kring hallonet. Bandagen lossnar trots att jag byter två gånger om dagen i förebyggande syfte. Då blir jag sur så mina mungipor släpar i marken. Vi hade precis packat upp allt och skulle ut på banan.. igår. Men det var bara att sätta sig i bilen hem, byta och resa tillbaka. Jag gick sen 9 hål med svidande smärta och spelade BRA golf. Då skulle göbben ha varit nöjd. HAHA 

Jag håller ju inte på med naturpreparat nu när jag går på cyt förutom en vitamin som jag slutade ta nu när flaskan var slut. Efter en vecka utan ACIA juice fick jag förkylning som ett brev på posten. Typiskt. Är det inte tarmvred så är det pollen eller förkylning. Trött jag blir.. men jag kommer igen och har köpt en ny flaska. 

Idag träffade jag min käre sjukgymnast som tryckte på benen, båda eftersom jag har börjat få stickningar i vänster fot. Men höger fot var riktigt bra. Han tycker det är så konstigt med biverkningarna. Sen har jag inte en skråma på fötterna förutom stickningarna och det är super. Han säger att det håller sig tillbaka eller på plats eftersom jag rör på mig regelbundet.. på golfbanan. Gjorde test med plankan igen... sist fixade jag 1 minut. Idag klarade jag 1,5 minut med cellgiftet samtidigt kopplat till kroppen. Hade hoppats på 2 minuter men inte än. Fick jobba hårt. Blir nog inte bättre förrän jag slutar med cyten i höst men hoppas gör jag fortfarande. 

Mina ögonfransar börjar rasa. Höger är det minst kvar på. Inte helt borta än men de kommer väl försvinna allt eftersom och det är inge vidare.. ser inte så vaken ut då men det finns inget att göra.




 




41 kommentarer:

  1. Hej Fia!
    Har tänkt på dig xtra mycket idag.
    Med el utan fransar, din glimt i ögonen kan ingen ta ufrån Dig:)
    Fin färg på lacket, sånt piggar oxå upp.
    Tycker om Dig.
    //Ika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ika för dina värmande ord. Kram

      Radera
  2. Hej Fina Fia!
    Det finns dagar som man är grinig på.
    Dina är lätt räknade. Klart att det är tungt att bryta ner kroppen. Men den kommer att bli så bra när allt är över. Kramizar /Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vänder fort och det är så skönt Kram

      Radera
  3. Jag hejjar på dig och skickar extra många styrkekramar idag när du behöver dom lite extra.
    Att göra plankan 1,5 min är mer än bra - I´m impressed.
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart ska jag klara 2 minuter vettu!! haha kram

      Radera
  4. Imorgon är en ny dag. Bamsestyrkeklem till Fia idag :-)

    SvaraRadera
  5. Müche imponerad av planktiden! Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  6. 9 grymt bra hål är rackarns mycket bättre än 18 fisdåliga! Vad säger du om att lägga bomullsrondeller mellan rosenknopparna och bandaget, du vet sådant där som man använder till att sminka av sig med? Jippee för alla turer på banan och snygga fossingar! Ha ha tror inte jag hade klarat plankan i mer än 45 sekunder eller så, dina 1,5 minut är ju 100% bättre även när du inte ligger på topp! Jag har en kompis som tappade sina ögonfransar tidigt på behandlingen och hon köpte sig lösögonfransar, en får förgylla vardagen så fort tillfälle ges tyckte hon och blinkade. Inte ofta jag läser att fröken Fia är grinig, på't igen tösen! Tjilevippen! Eila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte ha bomull bakom plattan.. då fäster det inte. Jag får använda fet pasta. Men tack för din omtanke.

      Lösögonfransar sitter inte fast om man inte har fransar som bär upp dem liksom.. men än har inte alla rest så det är ingen fara på taket.. kramar

      Radera
  7. En extra stor och varm kram till dig idag!

    SvaraRadera
  8. Hej fina Fia! Ja, jag tycker du är kanon fin - rakt igenom!! Jag tror på dig och din styrka....den är kraftfull. Glöm inte att du är BÄST!!!
    Kram, Freja

    SvaraRadera
  9. Plankan mer än 1 minut klarar man ju faktiskt inte ens när man är fullt frisk! Duktigt gjort och bra du är beslutsam. Eller envis som det heter med andra ord. Jag önskar dig en god natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart blir det 2 minuter... hahaha

      Radera
  10. Halloj där! RIKTIGT BRA GJORT med både golfen och plankan!! Sov nu gott inatt. Kram! /Tonja

    SvaraRadera
  11. Stark berättelse, tack för att du delar! / GM

    SvaraRadera
  12. Hej Sofia! Håll ut nedräkningen på behandlingen är påbörjad!
    Du är bara så fantastisk, strong och i din kropp finns så mycket "hästkrafter". Kram G-B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag att det finns. Kram

      Radera
  13. Extra många styrkekramar, kram o gonatt!

    SvaraRadera
  14. Har idag endast en sak att skriva: DU ÄR FANTASTISK FIA! Så jäkla imponerad! Hejja!
    Bamse kramar fyllda med massa kraft, hopp och kärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÖT DU tack det ökar mitt välbefinnande 100% tack

      Radera
  15. Tänker på dig och skickar en massa extra kraft och energi en dag som denna. Du är helt outstanding - kom ihåg det - I'm in awe!
    Kärlek och kramar till dig
    /Caroline

    SvaraRadera
  16. Lite extra kraft att ta till dagar som denna, coolt att du ändå klarade av att spela bra golf i 9 hål. Tänk om fler hade den fighting spiriten som du har, du är helt suverän! /CR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka att se på det braiga.. kram

      Radera
  17. Trots att dina mungipor släpar i marken, så är du positiv ändå! Du är helt fantastisk!
    Alla har ju rätt till en dålig dag någon gång ibland!
    Kramar // Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har väl det men det är tur att det vänder fort =)
      kramar

      Radera
  18. En stor gigantisk jättekram till dig och din positiva livssyn!

    SvaraRadera
  19. Tack Sofia för din positiva livssyn! Jag har lärt mig mycket av dig b l a hur viktigt det är att tänka rätt när det känns för jävligt! Stor kram G-B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod.. ta vara på det som är bra kram

      Radera
  20. Hej Sofia och tack återigen för dina rader. Tänker på dig och hejar på dig och hoppas på att dom återstående 9 beh går bra. Du klarar det här!!! Massa kramar// Harry

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Harry det hoppas jag med att det ska gå bra. Jag har ett mål nu och det är att ta mig igenom detta för att hålla mig kvar i jordelivet så länge det bara går. Önskar dig en skön kväll

      kramar

      Radera
  21. Du är fantastisk!!

    Stor kram S

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.