05 juni 2012

Behandling nr 14

Sitter på cyten och får veckans dos av Taxol. Mitt nektar för att få lov att leva lite till. Känns bra att det fungerar och att det hjälper mig i kampen mot det sjuka.

Har varit sjukskriven sedan mars, april och maj. Känns så länge sen men det är bara tre månader. Har juni, juli och augusti kvar. Sen kan jag återgå till det normala igen.

Är riktigt nöjd med förra året. Gjorde 6 månader på jobbet och det är verkligen inte fy skam. Tyvärr inte heltid då men ändå. Att få vara en del av samhället är en lyx som jag saknar, det är ju jobba som jag skulle ha gjort om jag hade varit fri.

Men jag kommer igen. Sen kommer jag att få stå ut med framtida behandlingar med jämna mellanrum eller troligen mest hela tiden så länge min kropp klarar det. Har bara 10 infusioner kvar för denna gång. Phu börjar se någon form av ände långt bort i en djupblå horisont.

Vaknade pigg och alert i morse och fick passa på att fixa lite i hemmet. Lätt att det faller efter men när orken återvänder då hinner man mycket. Fick till min lilla träning och det var flåsigt. Träffade sjukgymnasten på cyten och han tänjde på benet. Fick en ny övning, cirkelövning skulle va bra för nerverna. Sen ska jag träna balans så det får bli fler skogspromenader och jag får köpa balansbräda. Eller jag borde plocka fram min Wii board som jag har använt sååååå lite.. Finns några spel som tränar balansen där. Hmm





Många påsar blir det.. 
fick en liter extra idag för att bli piggare.

21 kommentarer:

  1. Tack Fia för att du hela tiden påminner om att plocka fram det positiva i det som händer och sker. Du är så bra!!!
    Styrkekramar till dig från mig
    Christel

    SvaraRadera
  2. Sen jag började läsa din blogg så har jag ett litet mantra när det är knölkigt och gnälligt på jobb, en massa trista möte och så
    Gnäll inte på livet du har, var glad att du kan gå hit och leva ditt liv, mötet varar ju inte för evigt!! Jag gör en Sofia helt enkelt
    Kram till dej som kämpar, vilken krigare det bor i din kropp måtte han vinna!!

    SvaraRadera
  3. Sofia. Din inställning är fantastisk! Du kommer att klara det!!! Storkram från hela stockholm

    SvaraRadera
  4. Tack för att du dagligen öppnar mina ögon och ger mig perspektiv. Och tack Fia för att du så öppenhjärtligt delar med dig av allt vad din resa innebär.
    Kärlek och kramar till dig!
    /Caroline

    SvaraRadera
  5. Tack för din inspiration och positiva syn på livet! Underbart! Tack för att ditt pepp även peppar mig! Du är grym! KRAM <3

    SvaraRadera
  6. Tack för att du så tydligt visar att man kan se saker på olika sätt. Tack för all din kemparglöd den är så inspirerande. Kraft, kärlek och kramar till dig!

    SvaraRadera
  7. Hej Fia!
    Vad skönt att" höra" dig tala om att snart så är det dags att komma till jobbet. Det ger en energi / kraft att ändra sina egna tänkar när det är motigt på jobbet.
    /Kramizar Annika

    SvaraRadera
  8. Du är helt fantastisk Fia! Ge gärnet och låt Taxolsoldaterna göra sitt i cancerkriget. /C

    SvaraRadera
  9. Jag tror på dig och att du kommer klara det här med din kämpar glöd och vilja. Set är en lyx att jobba och jag ska komma ihåg det när jag är trött vissa mornar
    Jag beundrar verkligen din inställning och kraft och jag lär mig en massa av det, tack fina Sofia.
    Kramar//Harry

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Du är beundransvärd,du starka vackra kvinna.Tänker ofta på dig.Kämpa på!Trevlig sommar.kram Lilian E

    SvaraRadera
  11. Hej och tack för allt du delar med oss här ute/ kram

    SvaraRadera
  12. Beundrar din kämparglöd, den har du stort hjälp av. Dina kollegor har tur som har dig som chef och längtar nog efter att jobba med dig igen. Kram

    SvaraRadera
  13. Hej Sofia!
    Jag beundrar dig stort, du plockar det positiva i varje jobbig situation! Du har helt enkelt tagit kommando! Vilken förmåga du besitter! Fortsätt så......Kram G-B

    SvaraRadera
  14. Tack för din generositet och kämparanda! Tror inte jag ska pipa så mkt för en liten förkylning å heshet... ;-) Tack för att du ger mig perspektiv på mitt eget liv. Med din fantastiska inställning så kommer du fixa denna resan. Gonajti :-)

    SvaraRadera
  15. Du är amazing! Så stark, klok och kraftfull! Så snabbt vänder du skutan din rätt igen! Jag bara älskar din blogg och det jävlar anammat som du påvisar! TACK fantastiska Fia för att DU väljer att dela din STORA resa med alla oss här ute! Stor varm kram från Johanna

    SvaraRadera
  16. Hej Sofia, du vackra kvinna.
    Jag kan bara hålla med Johanna, Tack för att du väljer att dela med dig av din resa. Jag är stum av beundran över din kraft och ditt mod.
    Underbart att du ser sluter på denna behandlingsomgång. Kämpa på du är en amazon.
    Sänder massor av kärlek och heja påkramar.
    Ann

    SvaraRadera
  17. Japp, snacka om snygg, klok och djäkligt powerful kapten du är Fia! DU bestämmer vart soldaterna ska marschera, 10 gånger är en baggis - det klarar du apselutt! Snygg sommarklänning förresten, du klär i rött min pudding-tjej :)) Har aldrig sett så många påsar på en ställning förut, tack för att du delar med dig så att vi andra kan begripa liiiitet bättre vad du är med om. Jag vet nu i skrivandes stund att natten varit god och att förken är uppe och har skuttat in i duschen. Todeloo! kramkram Eila

    SvaraRadera
  18. Tack för att du delar med dig. Massor av styrkekramar

    SvaraRadera
  19. Massa kärlek till dig och din stora resa.Du är underbar!!
    Stor kram S

    SvaraRadera
  20. Du är en helt fantastisk kvinna full av power. Du är vacker och en klok kvinna i sina bästa år. Det blir härligt för alla dina arbetskollegor när du är tillbaka med denna glöd. Kram kram Carina

    SvaraRadera
  21. Tack för att du delar med dig av ditt liv! Tack för din inspiration och din kraft! //C

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.