07 juni 2012

går på det varje vecka..

Vaknade ovanligt pigg i morse och funderade varför det inte känns. Men nu vet jag att det var för bra för att vara sant så nu väger armarna bly. Typiskt men lite roligt att jag blir lika förvånad varje vecka. Man kan tro att jag är helt out of order men kroppen har en förmåga att glömma det ledsamma och onda, det gillar jag. Går lika lätt på det varje gång!

Somnade gjorde jag en stund mellan tvättarna nu på eftermiddagen och nån golf orkar jag inte med ikväll. Jag och grannen skulle ut men vi får ta det en annan dag. Får ta och kolla på en film istället tror jag. Gillar inte detta med att bli så sliten men jag är jätteglad att jag har haft två fina dagar i Karlstad. Vi hann med både kultur, shopping och god mat. Men som jag sagt förut så vet jag att det slitna går över om ett par dagar igen och då kan jag börja om igen. 

Känner lite i mina fingrar igen. Trodde att jag skulle komma undan det men det börjar spränga i några toppar. Jag rör på dem hela tiden i tron om att det ska vara bra!

Innan jag reste hem från Karlstad i morse tog jag en tur förbi jobbet. Missade chefen som va på möte men mötte en del andra goda kollegor som jag saknar mycket. Lika trevligt att träffa alla som jag såg och det känns som om jag inte alls har varit borta så länge. Gött att snart få komma tillbaka. Vill inte bli borta såhär länge igen och det känns inte som att jag kommer bli det. Men man kan ju bara hoppas att man slipper detta ett tag framöver. 







Fika med Klara, i morgon är hon 1 månad. 


18 kommentarer:

  1. Underbart att du går på den varje gång!! Vilken skön känsla att njuta av innan du blir motbevisad av kroppen. /C

    SvaraRadera
  2. Hej Fia!
    Vad bra att minnet är kort ibland.
    Och att du har tilltro att det snart går över.
    /Kramizar Annika

    SvaraRadera
  3. Hej fina Fia!......den har du väl inte hört förut ;-)
    Du är helt fantastisk!! vilken kämparanda du besitter....och tack för att du delar med dig av den. Vi är många som behöver den. Tack goa du!!
    Kram,
    Freja

    SvaraRadera
  4. Det är ju fantastiskt att du "går på det" varje gång då förväntar du dig gott.
    Vilken underbar bild på dig och lilla Klara, så fin.
    Önskar dig en god natt och att du vaknar med lite mer energi imorgon.
    Tack för att du delar!!!
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt att det slitna går över och att man kan börja om igen. Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, tänk var kraft och positivt tänkande kan hela och läka kroppen men framför allt att få huvudet att glömma!! haha härligt! Gör morgondagen till en BRA dag, vetja! :-) Gonajti.

    SvaraRadera
  7. Goa arbetskamrater och snusa på en Underbar ny liten människa. Härligt!!

    SvaraRadera
  8. Jag har läst din blogg här och läst där och läst här igen. Flicka lilla, så klok du är! Du har haft alla möjligheter att gräva en grop och gömma dig, men inte! Du gör det motsatta. Det kloka. Det vettiga. Det levande!
    Tack att du delar med dig av din berättelse och att vi många får möjlighet att tanka styrka och klokskap från dig!
    eB

    SvaraRadera
  9. Tack för att vi får ta del av dina tankar. många kramar till dig.

    SvaraRadera
  10. Styrka har de som vet hur de ska bruka den! Det gör sannerligen Du fantastiska Fia! Tack för ännu en härlig inspirerande läsning! Ha en fin fredag! Stor kram Jo

    SvaraRadera
  11. Men gosapluttan då! vilken underbar bild av dig och lilla Klara, kan få tanthjärtan på svaj! :))
    Ha ha skönt att höra att det finns andra som har kort minne också, det gillar vi. Det är ju vetenskapligt bevisat att tankens kraft är större än någonting annat. KÄNNER du dig piggelin, säger kroppen "ja vad kul, då kör vi då"! Vad kul med besök på jobbet och tanka upp litet dj-ar anamma. Jag håller på dig Fia, go girl! Kram Eila

    SvaraRadera
  12. Härligt att läsa dina ord igen Sofia:). Du kämpar på ihärdigt och du gör det så bra. Vilken fin bild på dig och klara och så glad över dina 2 bra och fartfyllda dagar i Karlstad.
    Styrka och kramar till dig
    //Harry

    SvaraRadera
  13. Du besitter enorm styrka! DET är kraft det!!! Jag önskar dig en resterande fridfull dag. Stockholm hälsar dig igen!

    SvaraRadera
  14. Hej
    Sofia, hoppas du fick en fin filmkväll. Styrkekramar

    SvaraRadera
  15. Hej Sofia!Du är underbar och kan konsten att vända saker till ett positivt fokus!
    Massa kärlek och styrka till dig!
    Stor kram S

    SvaraRadera
  16. Vilken otrolig styrka du besitter Fia! Tack för allt du skriver. Önskar dig en underbar fredagskväll.
    Stor kram
    /Caroline

    SvaraRadera
  17. Så skönt att du har så kort minne, vilken tillgång. Kärlek, kraft och kramar!

    SvaraRadera
  18. Underbart inställning till livet och vad vi gör med det! Tack för din styrka och inspiration till så många! Kramar //C

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.