10 juni 2012

jag vill ha det så.. länge

Är inte riktigt lika pigg idag som igår men helt klart godkänd. Jag är mest glad åt att mina fötter valt att hålla två dagar i golfskor utan en skråma. Även mina händer har klarat sig finemang. Ska ut en 18 hålsrunda i morgon eftermiddag för att testa om det går tre dagar i rad, utan kortison. Måste öva inför femdagars som är om tre veckor. Har inte bestämt om jag måste ha bil då. Kanske blir sliten i slutet av veckan men jag vill ju helst gå. 

Har nu bara en vecka kvar tills det är dags för nästa uppehåll med cellgiftet och det ska bli såååå skönt. Vet du att det innebär att jag kommer vara superfrisk på midsommar! Ha ha och vi som inte har planerat nåt ännu men det kan komma att bli riktigt trevligt detta. Ja helst skulle jag vilja resa till kusten men det får kanske bli stugan här hemma om vädret tillåter. Sen så har sommaren mer än börjat. 

Idag har vi haft regn hela dagen och när vi parkerade efter 18:e green sken solen! Lite sent det. På tävlingen kom vi totalt femma av 65 par efter två dagar så det är vi nöjda med. Själv spelade jag inge vidare utan det var fadern som höll ordningen. Men jag skyller på vädret och pollen och i morgon hoppas jag att det går bättre.

När jag är på golfturné blir det inte så mycket mer för mig än golf, äta och sova. Men kul är det och man vill bara ut igen fast man är trött. Det tär på krafterna att vara ute i friska luften men hade jag varit hemma hade jag legat inne. När vi satt och väntade på prisutdelningen kom det över mig... att jag är så GLAD över att jag verkligen orkade med det hela. Helt ofattbart egentligen. Att samtidigt som jag får jordens behandling sedan fyra månader varje vecka kan delta i tävlingar och vara som andra. Detta ska jag ägna mina tankar åt länge... ofta... njuta... tills jag kommer fram till några nya mål. Jag är så nöjd och glad. Detta är mitt liv nu och det är såhär som jag vill ha det så länge... som det bara går.













21 kommentarer:

  1. Du kan för att du vill och för att din inre krigare kämpar för dej. Underbart att läsa in blogg och känna vilken positivitet som finns i dina ord:-)) du ger så mycket till oss läsare. Ha en go vecka :-)) kram :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till den fina placeringen! Vi hörs under veckan och bestämmer en dag då vi kan gå en runda på Kil eller Arvika.

    SvaraRadera
  3. Starka och kraftfulla ord - heja Fia! :-) Fortsätt med det fokuset - you're a winner, babe! Älskar dina fönsterfotografier - mycket artistiska. Lycka till imorgon och grattis till dagens placering. Gonajti :-)

    SvaraRadera
  4. Bra, det var kul att få ta del av din glädje med golfandet. Lite skön sömn med drömmar om bra slag med rena träffar så mår du nog riktigt bra imorgon. / GM

    SvaraRadera
  5. Du är bara så bra! Älskar hur du alltid vänder och vrider på allt tills du hittar det positiva i varje händelse eller situation - det är stort. Tack!
    Kärlek och kramar till dig
    /Caroline

    SvaraRadera
  6. Livet ges en helt ny mening efter var vi väljer att lägga vårt fokus! Tack för att du påminner så klokt och kärleksfullt om detta! Så lycklig att läsa om din helg! Så underbart att du njuter och lever! Du är ett föredöme! Stor kram

    SvaraRadera
  7. Hej Fia!
    Ja du är verkligen ett föredöme!Att läsa om din glädje och hur du njuter av livet här och nu är så stort.Du visar väg med att dela din resa med oss andra.Tack för det!
    Önskar dig varmt lycka till med golfen också imorgon.Du är fantastisk!!
    Kärlek och stor kram till dig!
    S

    SvaraRadera
  8. Lycka till imorgon och tack för all glädje du sprider tillsammans med vackra bilder. Kärlek, kraft och kram

    SvaraRadera
  9. Tjoho toppensnäckan! Du ÄR ju som alla andra, så keep swinging darling! Soldaterna och Fia på turné, I lööööve it!! Grattis till placeringen, inte illa pinkat alls. Ljuvliga foton ut genom fönstret, Sverige som allra bäst! Ha en toppen dag tjejen! Tjilevippen! Eila

    SvaraRadera
  10. Vilken tjej du ÄR, du äger, du har kraft och vinnarskalle. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  11. Vad underbart att läsa när du beskriver hur känslan och insikten kom över dig och hur du bestämde att "lagra" den länge och plocka fram den om och om igen.
    Ja det är verkligen otroligt hur du fixar att golfa så många timmar flera dagar i rad när du genomgår skittuffa behandlingar - du är stark på många sätt och vis.
    Jag hoppas du får en fin runda idag också och att solen tittar fram innan rundan är över:)
    Styrkekramar till dig
    Christel

    SvaraRadera
  12. Du Fia ge nu inte göbben all kredit, hörde att du gjorde, många bra slag o puttar i ösregnet.
    Du kan ju fokusera på det rätta du:)
    Man ska vara två, för att dansa en bra tango:)
    Tycker om Dig!
    //Ika

    SvaraRadera
  13. Kan bara hålla med alla som skrivit ovan. Du är otrolig! Jag är så glad att jag började läsa din blogg eftersom din positiva livssyn smittar av sig. Stor kram

    SvaraRadera
  14. Underbart Fia! Du lever verkligen i nuet och tar vara på varje stund! Det är så härligt :-) Kram på'rej //Cia

    SvaraRadera
  15. Många styrkekramar från Stockholm! Väldigt vackra bilder du tar!!!

    SvaraRadera
  16. Hej Sofia! Dina hästkrafter är utöver det vanliga, liksom din vilja!Beundrar din förmåga eller rättare sagt förmågor!Kram G-B

    SvaraRadera
  17. Hej Fia!
    Vilka underbara bilder.
    Vad bra du är på att vända allt till det positiva.
    Att spara och tänka igensätt också bra. Tänk om jag kunde lära mig lite av ditt sätt att se på livets prövningar. Tack för att du delar med dig av dina funderingar.
    /Kramizar Annika

    SvaraRadera
  18. Tack för din fina blogg. Du är en inspirationskälla för mig att leva livet här och nu och finna det positiva i det som sker varje dag. Fina bilder du tog från stugan. Lycka till i morgon. Styrkekramar Carina

    SvaraRadera
  19. Tror på dig, fokusera på dina mål.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Du känns väldigt glad i det här inlägget och det är så härligt att känna det samtidigt jag läser det. Du är helt otrolig och jag älskar att läsa det du skriver för det kommer ur kraft och sanning, dag för dag. Massa kramar till dig Sofia
    // Harry

    SvaraRadera
  21. Grattis till 5:e platsen! Underbart att läsa hur du mitt i behandlingen väljer att se på det positiva och väljer att hålla fast det i minnet. Fantastisk, du är en stor förebild!/CR

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.