21 juni 2012

smak av passion...

Nu närmar sig midsommarafton med stormsteg och det är en av sommarens mysigaste helger. Att jag inte får äta sill med färskpotatis är det som jag kommer sakna mest. Men den godhjärtade kom på att  jag kan mixa sillen... vill inte ens tänka på hur den sörjan kommer att se ut men jag kommer att ge mixern en chans. Sen får det bli "gamla potatisar" till mig. Lite annorlunda men en schyst lösning på ett minimi problem.

Idag är första dagen sedan över en vecka som jag verkligen känt mig som vanligt. Det tar allt längre tid för mig att återhämta mig. Allergin blir bättre och idag känner jag att det troligen har blommat klart det som jag är mest allergisk mot.. vilket kan vara björk?! Men vi får se. Nästan rinner som bara den och ögonen är mycket bättre. Såg till och med golfbollen nu på aftaskvällinga när vi va ute en tur.

Min dag har varit sperskön för mig där jag hunnit fixa med allt som jag planerade att göra och det gör mig så NÖJD. Att orka klara sig själv med diverse praktiska göromål stärker själen. Hann tom mellan göromålen med att sitta på balkongen i solens sken och läsa min braiga bok som nu snart är slut. Så kom modern hit med en massa midsommar blommor som jag ställde på ballen.

Solen har lyst över Arvika hela dagen idag så nu i kväll satt vi ute och försmaka på midsommardrickan. Det smakade som det skulle och vi drack inte upp allt! Den bästa var cidern med smak av passion.. rena safta kan jag säga och jag tror att jag ska unna mig några i morgon med.. det är ju trots allt midsommar..

Trevlig midsommar på er allihopa och jag läser alla era kommentarer men har inte haft möjlighet att svara på dem. Hoppas alla får en skön helg. Kramar


Midsommarblommorna, från min balle i Haga. 



   


12 kommentarer:

  1. Ha en sköön midsommar. Kramar..

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig midsommar! Kram Torbjörn

    SvaraRadera
  3. Önskar dej en underbar midsommar med allt vad den hör till! Många kramar, "syster" Jenny W.

    SvaraRadera
  4. Härligt att du haft en braaa dag! Ha en underbar Midsommarafton. Mixad sill? Hrm tror ja passar den :o)

    SvaraRadera
  5. Tjohoo för en helt vanlig härlig dag! Vet du, det där med mixad sill får mig att tänka på en matjessillstårta på smulad kavringbotten som jag har fått någon midsommar någonstans. Ha en jättefin midsommarafton Fia! Vilken härlig bukett mamma kom med. Kramkram Eila

    SvaraRadera
  6. Önskar dej en härlig midsommar:-) och tack för att du delar din vardag och din kamp med oss. Ger mej mycket eftertanke och pepp i min egen vardag. Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga midsommarblomster...en lisa att vila ögonen på, ibland är det de små tingen som gör allt. Önskar dig en fin helg
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en alldeles fantastisk och rolig midsommar Fia. Njut av dagen med eller utan mixad sill :)
    Kramar och kärlek
    Christel

    SvaraRadera
  9. Glad midsommar! Vi hörs på måndag.

    SvaraRadera
  10. Puss å kram
    //Ika

    SvaraRadera
  11. Hoppas att midsommarafton blev bra och härlig i goda vänners lag! Kram //Cia

    SvaraRadera
  12. Njut av din midsommarhelg! Många varma kramar

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.