05 april 2012

Tillbaka i avgrunden

Det sämsta med min sjukdom är att det är så ombytligt. Från att jag tycker att det går ganska bra så försöker jag att leva så vanligt de går. Vips så händer det nåt och man blir så dålig. Kände igår kväll att magen började göra ont. Mådde illa och började förbereda mig inför en helvetisk natt. Det är ju så det brukar bli. Sov inte många timmar men det gick bättre på morgonkvisten. Smärtan var mindre än tidigare och berodde säkert på något som jag ätit. Tog en smärtstillande som inte fungerade. Men ville inte ta den starkare sorten eftersom jag blir så däckad dagen efter. Det blev några uppkast och nu är det dags att försöka få i mig dricka. Går trögt. 

Fick avboka sjukgymnasten, trist.. Hade velat komma igång med det men nu blir det att ta det lugnt. Han skickade ett träningsprogram där jag ska springa tre gånger i veckan 40 min, intervallträning i början. Tänkte jag hur ska jag klara det. Har svårt att få ihop tre dagar men ska testa med två i alla fall första veckan om jag blir bättre.

Tur att jag kände mig positiv igår för det gör jag inte idag. Det är så trist och tröttsamt att kastas ner till avgrunden så snabbt för att långsamt börja klättra uppåt igen. Jag kommer inte ens halvvägs förrän botten är nådd... jag undrar hur många gånger man orkar man klättra! Förstår att det kommer till den dagen när man hellre ger upp. Är så trött på att aldrig få fungera i samhället mer än några dagar åt gången.. går inte att beskriva. Kan inte planera för ofta får jag avboka det pga att det har tillstött något som i sin tur tar tid att återhämta sig från. Vilket liv.





8 kommentarer:

  1. Fy så tråkigt att denna jävilusiska sjukdom ska bråka med dig när du mådde så bra! Men även om det inte är någon tröst just en sån här dag, så känner ju din kropp och vet att du kommer att må bättre! Tänkvärda ord från min PT var just vikten att känna sin kropp, veta sina begränsning men också sina styrkor. Ha en så bra påsk som möjligt! Glad Påsk!/kramar massor från Monica H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma Monica. Ja det är lite tröttsamt att hela tiden hamna i svackor men jag kommer igen vet du. kram

      Radera
  2. Hej Sofia, grymt att läsa alla hemska dagar du har, men du vet att du repar dig, det har du gjort förr och kommer att göra det i fortsättningen också. Var riktigt kul att läsa dina inlägg från Sälen. Tänker ofta på vilket h... du har. Men starkt av dig att börja fysträna. Kämpa nu inte långt kvar till säsongen börjar. Grand Opening i morgon, välkommen.
    Lilja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka börja med lite träning så att jag kommer i from inför säsongen. Det ska bli kul det.

      Radera
  3. Hej sofia.
    Känpa på nu du skall se aatt du klara att springa börja lite lungt sen blir det snart golf runder blir du ännu piggare.

    SvaraRadera
  4. Hej, löpträna tre ggr i veckan när man går på behandling låter tufft. Har tränat rejält föratt vara motionär men när jag går på behandling då brukar jag gå baka tillbaka. Nu senast kunde jag springa tills nionde veckan av min 21 veckors behandling. Fick fick korta av sträckorna för varje gång jag sprang. Blev andfådd och hjärtat fick jobba lite för hårt. Fick börja promenera istället. Så om du inte klarar träningsprogrammet, så är det bara att bita ihop och försöka komma igen efter behandlingen. Jag håller på att försöka komma tillbaka för tillfället, det är slitigt men det ska väl gå den här gången med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till och jag hoppas att du orkar. Ja att löpträna tre ggr/vecka kan bli tufft men jag ska köra intervall där man går och springer lite omvartannat. Men det skulle vara skönt att bara komma igång lite.

      Radera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.