11 april 2012

Behandling nr 7

Har utökat mina muskelövningar till några fler repeditioner. Blir andfådd men känner att kroppen orkar lite mer och blir lite mer stabil. Har inte kommit överens med Orbitrek eller promenader alls nu.. gick mer innan jag träffade sjukgymnasten.. stôllit (galet). Irrar runt som en orienterare utan pannlampa, karta och kompass i en mörk skog. Jag vet inte hur jag ska rycka upp mig men det är som lim i râva (rumpan) ..fast i soffa. Ska till PT i morgon kl 10:00. Blir bra det. Den bäste kom på att jag ska ta och prova studsmattan hemma hos hennes moder. Det är bra träning det.. för flåset.. Ja det ska jag prova.. det kanske är roligare än att jogga!! När vädret blir annat än regn och snö ska jag ta mig dit och testa. Men som hon sa så finns det inget skyddsnät... så du får hålla dig på mattan!! Du jag är snart 37.. hm.

Är så trött och jag sov genom hela min behandling nästan.. så trött brukar jag inte vara. Behandlingen tog 3 timmar eftersom jag fick Avastin och Taxol. De gjorde lite annorlunda med premedicineringen. Jag var tvungen att be om en säng. Orkar inte sitta jag som ligger diagonalt så fort jag får chansen. Men som sjukgymnasten sa är det bästa läget för tarmar och mage!! På sida, i fosterställning.. det visste jag väl =). 

De vill byta behandlingsdag till tisdagar för på tisdagar kommer alla de som är från Arvika dit.. hmm så jag hamnade i Eda träsket idag.. haha ibland när man kommer lite utifrån är det lite roligt att tänka hur bisarrt el jämt obegripligt det kan verka.. någon har säkert tänkt till och uppfunnit att det är bra med denna fördelning! Kommunindelning.. typ samåkning osv ANTAR jag.. men borde inte måendet/flexibilitet?! styra dagar istället för från vilken kommun du kommer från. Mig gör det inget alls att byta dag. Då blir jag piggare snabbare.. det är bra.  

Mötte en gammal kollega som var inne för efterbehandling. Hon har varit sjuk ett år, tjocktarmscancer med spridning. Hade svårt med sina händer och fötter. Nedsatt känsel och smärta, frusen. Kul att träffa henne men inte under dessa omständigheterna.  

Har haft besök av hos som bor sååå långt bort. Hon är så fin.. glömde bort att ta kort. Hon mår så bra och magen växer. Beräknad leverans 16 maj. Tror det blir 15:e jag, på Sofiadagen! Lovade att vara barnpiga när hon behöver ledigt. Men jag sa aldrig att det innebär bare när ongen är go och gla. Men jag längtar så efter att få snosa en liten söt en.. 

Den kloka var också sååå vacker och fin när jag såg henne i söndags.. men inte heller henne fick jag kort av... hon ska få sin leverans den 1 augusti... det blir Veras lillsyrra eller lillebror.  

Nu ser det ut att ljusna ute över staden och jag hoppas att det ska bli vackert i morgon.. Klockan halv sju på kvällen och livet börjar återvända till mitt omtöcknade tillstånd. Hjärnan är piggre men kroppsligen känns det som bly.. sen att jag är lat gör det inte bättre. Borde ta mig i kragen och gå ut... men tror att jag kurar ner mig under filten.. det är att gött det. 


Klipp från Mia och Klara.. Klicka på länken..   "Robin.. kall en för pappa sö vaknar han ska ru se"  


Fika på Kusin Cuisine igår med My







4 kommentarer:

  1. Inte alls så konstigt att du vill kura under filten mitt under pågående behandling. Tycker du klarat dig fantastiskt ändå. Och sen, när du kommer igång med träningen, lite i taget, det kommer att bli så bra. Önskar dig Lycka till, ..Kram/Maggan

    SvaraRadera
  2. inger sjöström12 april 2012 kl. 14:14

    Visst är det piss att behandlingarna ska få en att känna sej sjuk. Orken försvinner o det känns som man aldrig kommer att återfå sin energi. Sen är det olika från dag till dag men jag har fått lära mej att acceptera att jag aldrig kan hålla träningsnivån under behandlingsperioderna för det tär på kroppen för mkt. Just nu är jag nästan helt utan beverkningskänningar efter ett upphåll som ska vara i sex veckor. Men sen är det bara till att bita ihop o börja om med en förlängd kur pga att resultatet inte var tillfredsställnade. Men det blir iaf en sommar utan gift.
    Hoppas du kan acceptera dina begränsade förmågor just nu - det kommer bättre dagar framöver!
    Kram / Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du slipper beh i sommar Inger. Man får se till det lilla vet du.. Kram

      Radera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.