25 april 2012

Red head




Man ska leva sitt liv som man vill oavsett hur man har det. Som drabbad av tidsbrist är det lätt att ge råd till andra. Att stanna upp i vardagen och känna efter om det var så du hade tänkt leva ditt liv är nog en bra start för att må så väl som möjligt under tiden. Som tur är så slipper många att drabbas av åkommor men det kan bli andra saker som gör att prioriteringen i livet ställs på sin spets och de är minst lika viktiga. Men jag tror att alla borde stanna upp och fråga sig om det är värt det.. om man är glad och trivs eller om man bara fortsätter för att man inte orkar förändra sin situation. Men du vet att det är bara du som kan förändra ditt liv och det är aldrig försent att förändra.

Igår fick den bäste göra plankan och hon slog mig med bravur.. 4 minuter och de två sista gick på rent stön kan jag säga.. så nu mina ladys.. upp till bevis.

Idag fick jag min peruk som jag provade förra veckan. Härregud vad kul det var. Hade beställt tre olika för utprovning tills idag. Jag vet inte om jag kommer att använda den men jag ska försöka. Kan vara bra att ha inför sommaren eller ifall jag inte vill gå med mössa. Än så länge har det varit kallt ute så jag har kunnat ha min mössa. Sen så har jag fortfarande kvar hår så jag är inte helt skallig och det är stor skillnad kan jag säga.

Det bästa av allt är att mina ögonbryn och fransar sitter fortfarande kvar och jag hoppas så innerligt att de ska få göra det hela sommaren. Jag känner mig finare så. Inte så naken och sjuk. Men jag är förberedd på att minsta dem i alla fall och det ska inte knäcka mig då det finns värre saker. De växer ut igen. Men jag hoppas, hoppas.

Den bäste var med som fotograf och hon tyckte jag skulle ha den röda. Så nu kära vänner är jag red head! Trivs faktiskt ganska bra och den kliar inte som jag trodde men det är som sagt inte varmt ännu. Nu ska jag vänja mig med hår.. det är inte lätt detta men jag har en i alla fall och med en fin frisyr.


Peruk 1 med mycket hår, denna gillade jag baksidan bäst.

Peruk nr 2, lite mindre med hår men inte riktigt jag.

Red head me






Denna blev det,
ser lite rödare ut på kortet än den är..

8 kommentarer:

  1. Skitfint Sofia=)...du valde rätt peruk!

    SvaraRadera
  2. Hej vackra flicka (även utan hår),
    Allt klär en skönhet, men perfekt val, den passar ihop med dina egna färger och du är jättesnygg i den tycker jag.
    Så spänstiga ni är, du och Den bäste! Jag skulle inte ens våga ställa mig på plankan.....
    Kram, Aina

    SvaraRadera
  3. Tack alla ni är för snälla. Men nu har jag ett byte i alla fall mot mössor. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag instämmer i dina kloka ord i början av din text den 25 april. Det är så sant och det gäller var man än befinner sig i livet. Jag är imponerad av dig och din klokskap och styrka. Läser din blogg ofta och jag följer dig på vägen.
    Och peruken är supersnygg på dig, bra val!
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  5. Den klär dig! jättetuff. Kram å tack för alla visa tankar du delar med dig av:)
    L8

    SvaraRadera
  6. Snyggt hörrö du'ru =) Pillan

    SvaraRadera
  7. Kanonsnyggt tycker jag.... =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.