17 april 2012

Nr 8 el 18 totalt.

Gick upp tidigt och gjorde lite övningar innan jag reste upp till onkologen. Har fått min 8:e (elr 18 totalt) Taxolbehandling denna vecka och igår bestämde vi att köra in mig på tisdagar, istället för onsdagar, så att det blir rätt dag! Det är många som får behandling i Arvika nu, de har dubblat omsättningen sen nån månad.

Det finns fyra sängar och resten får sitta. Jag har haft tur och fått eget rum. Bra det men det gör inget att blandas med andra bara att jag får ligga. Blir så fruktansvärt slö och trött av allergimedicinen (Tavegyl) som jag får så jag sover mig igenom hela behandlingen. Sedan hänger det i sig hela eftermiddagen så jag går som i ett töcken. Somnar ofta en stund hemma igen. Sen känns det i magen lite.. men det är bra.. det ska kännas för då "tar" det.. sägs det. Inget som jag behöver behandla med värktabletter eller så. Är så himla nöd med att slippa mediciner.  

Nästa vecka är det dags att träffa min behandlingsläkare för avstämning. Då passar jag på att göra behandling där och sen får jag nästa kur med Avastin i Arvika igen veckan därpå. Därefter är det bara ett par omgångar kvar tills röntgen och vips så är halva tiden gjord!  Har aldrig tidigare önskat så innerligt att sommaren ska gå fort förbi.

Storkasberget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.