16 april 2012

kroppen bygger..

Idag är det bästa dagen och jag verkligen älskar när livet återvänder. I dag är jag som vanligt och det är precis som om cancern inte ens existerar. Tänk att i flera dagar inte orka nåt till att idag vara som vanligt. Helt sjukt. Man kan ju bli galen för mindre. Nu vill jag göra ALLT. 

Började med att träffa PT kl tio och jag fick demonstrera  mina rörelser. Jag gjorde dem bra utan fusk =) och det märks att jag har fått bättre balans och styrka trots att jag varit dålig i flera dagar...  Kroppen arbetar mer vid vissa övningar och jag ska utöka repeditionerna allt eftersom. Han säger att min träning har gett effekt genom att kroppen tar emot den och bygger upp balans, styrka och på sikt kondition. Superbra väl. 

Han konstaterar även att jag har sämre balans i höger sida... då berättar jag att jag ofta är KALL om höger foten medans min vänstra är som förut. Jaha då är det svaret genom att blodet inte kommer fram (biverkan av cellgiftet). Detta kan förbättras genom träningen. 

Han testade och klämde längs med höger smalben, på insidan och det gjorde ont kan jag säga... ja det var visst nåt med balansen.. märkligt. Men han kände det. Sen testade han vänster och då märkte jag vad ont det verkligen gjorde på andra benet eftersom det inte kändes alls på vänster. 

Efter sjukgymnasten tog jag mig till Styckåsskogen och drog med den godhjärtade. Hon behöver också röra på sig. Vi gick och joggade.. det gick sååå lätt. Mycket lättare än vad jag kunde ha drömma om. Inte för att jag sprang så jättelänge men det blev tre gånger i alla fall under turen som blev drygt 2 km. Det fick räcka som första tur. Ska ut en promenad i eftermiddag där jag får gå lite längre men det känns så skönt att den första är avklarad och jag överlevde.. 





15 april 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.