24 april 2012

Läkarbesök och nya träskor

Idag vaknade jag med träningsvärk som uppstod så elegant efter min angenäma träning igår. Gjorde plankan 1 minut och så kom jag ut i Styckåsskogen i 40 minuter. Körde intervall med 2 minuter gång och 2 minuter joggning FEM tillfällen och det är jag MYCKET stolt över! Tror inte att jag har sprungit sedan 1994-95 när jag bodde i Örebro hmm men sent ska syndaren vakna, som flecka sa. Nu är den bäste inne i duschen och hon vet inte vad som väntas hehe.. planktest. Jo de ska få göret allihopa.

Kan säga att gårdagen var seg eftersom vi var ute på galej i lördagskväll.. och då ska du veta att jag är lika sliten som hon som hängde som ett halsband kring min nacke... hon hade efterfest hon... det hade inte jag och jag drack alkofria drinkar och blev troligen lika sliten och seg.... då kan du förstå hur cellgifterna bryter ner kroppen.. bara för att jag inte sov som vanligt.

Idag blev det behandling nummer 9 (19 totalt). Detta med kommunikation är intressant. Jag hade en bokad läkartid så därför beslöt vi att köra cellgiftsbehandlingen i Karlstad när jag ändå skulle dit. Men som vanligt så är det svårt detta med kommunikation. Nu ville man visst ge mig behandling och så skulle läkaren komma när det finns tid. Men jag blir så påverkad av premedicineringen och sover efter tio minuter så det ville inte jag.

Ska få tre behandlingar till innan jag ska göra en ny utvärdering, CT buk, lunga och blodprov. Då är det hälften kvar... om det har fungerat. Hon berättade att behandlingen är skräddarsydd för mig tillsammans med Uppsala och jag ingår inte i nån studie. Du är utanför alla papper du, undrar vad hon menade med det =).

Vi tror att behandlingen har fungerat eftersom jag mår ganska bra. Berättade om min träning och hon säger att det är otroligt, hon sa många glädjande saker som jag suger åt mig så länge jag kan. Hon tycker inte att jag ska jobba under tiden med behandling eftersom det krävs så mycket av kroppen. Du måste ha kraft att leva samtidigt och bygga upp den. Du kan förbereda dig på att du kommer få leva med återkommande cellgiftsbehandlingar för att hålla sjukdomen i shack... länge.

Ja det finns kanske någon form av hopp trots allt. Jag har fördel som har en långsam cancer celldelning. Nu finns inget annat än att det FUNGERAR.. Jag tror det, det känns så.



Kösta på mig nya skor, träskor från Scorett.

2 kommentarer:

  1. Du är en sån otrolig inspirationskälla Fia!
    ...dessutom verkar du ha väldigt bra skosmak ;)

    SvaraRadera
  2. Supersnygga skor!!! Skönt å höra att träningen går bra! Kram, "syster" Jenny

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.