26 april 2012

Årsdag

Idag reste jag till jobbet för att träffa min chef och några kollegor. Alltid lika kul att träffa dem och jag blir lika uppspelt efter att ha varit där. Vill börja direkt och dras med i karusellen. Men vi är överens om att jag ska stanna hemma ett tag till. Även om jag ska börja jobba så är det på kanske 25 % som är långt ifrån heltid. Ja vi får se men jag får gärna komma tillbaka och JAG vill va frisk.

Min behandlingsläkare tyckte i tisdags att det är otroligt hur jag ser ut och orkar med kroppen min. Man ser ju inte att jag är sjuk sa hon. Det gör mig glad fast jag ALDRIG tar ut något i förskott.. eftersom jag vet att sjukdomen är lömsk. Utvärdering sker i slutet av maj-juni. Men det känns som en seger eftersom jag verkar ha svarat bra på behandlingen. Jag mår ju bättre nu mot hur jag mådde i februari, cellgift är inte så dumt ändå!

Tänk att idag är det årsdag för min stora operation som genomfördes i Uppsala ifjol. Känns som igår fast ändå som en evighet sedan. Jag minns tiden i Uppsala som mycket bra och jag är så nöjd över att jag kom dit. Vet inte hur jag hade varit annars. Är så tacksam över operationen och den hjälp som jag har fått.

Idag känns det inte så hopplöst som jag kanske upplevde för ett år sedan utan nu gäller det att leva med min sjukdom som kronisk. Hur kul låter det men det är faktiskt inte så illa. Det kunde ha varit värre. Om jag får vara som jag mår idag kan det bli riktigt bra men som du vet är mina krafter olika. De senaste två veckorna har jag klarat mig utan smärta i magen. Sedan läker huden och det underlättar min livssituation avsevärt.

Jag ska idag tänka på min resa som jag hittills har gjort och verkligen vara nöjd åt att det trots allt har gått bra för mig. Har nu levt 1,5 år med min sjukdom och hoppas ha många år kvar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.