14 februari 2012

alla hjärtans dag

Tidigare i livet var det sällan som jag drabbades av spysjuka. Kräktes kanske oftare av andra orsaker.. hmm  men nu har jag allt fått känna på färg. Är det inte tredje gången under 2012 som jag drabbats. Jo faktiskt. Jag måste bli mer uppmärksam på vad som jag stoppar i mig. Sedan beror det troligen också på hur starkt mitt immunförsvar är. Det har härjat vinterkräksjuka på jobbet de senaste veckorna och så har jag varit lite trött kanske. Ja det får bli ändring på detta nu. Borde ha lärt mig, men man vet aldrig!

Ja en sak vet jag att det tar mycket längre för mig att återhämta mig efter en pärs och det stör mig. Allt ska ta sån tid. Detta gör att jag känner att jag INTE är redo för några mer cellgifter.. just nu. Det är ändå 5 månader sedan som jag fick den senaste dosen men kroppen min är inte okej än utan behöver ännu mer tid för att återhämtas. Är inte så alert som jag önskar att jag var.

Har inte fått svar från Tyskland ännu. Mailade professorn men ska nog lägga ett mail till sekreteraren. Ni som funderar så är röntgenbilderna som man skickar, begär det på röntgenavdelningen att få det på en CD skriva. Sedan kan man begära utdrag på sin journal och ev få den översatt till engelska. Men det tar tid. Jag har inte gjort det utan tänker skicka mina bilder bara. Då kan jag få en bedömning på om de kan åta sig uppdraget eller inte. Ska fråga min behandlingsläkare om journalen. I morgon är det dags för röntgen och sen vänta på svar om ett par veckor. 

Ha en bra alla hjärtans dag

Min helg med vännerna.         
Gött att alla intog samma pose som sist!


Jag fann ett par schysta skor.. blev inge köp men.. gillade färgen 


Paus i shoppandet.. tur att det finns telefon.. 

4 kommentarer:

  1. Ha en bra Alla hjärtans dag du också! Kram

    SvaraRadera
  2. Följer din blog med största intresse...har själv äggstockscancer med spridning till buken, dock inte till lever och lungor (än) Men något som jag funderat över är hur man ska upptäcka detta i ett tidigt stadium ? Själv klagade jag om diffusa smärtor kring äggstockarna hos tre (!) olika läkare, men ingen reaktion, inte ens på kvinnokliniken reagerade dom, hon tryckte med knytnävarna på magen över äggstockarna och sa att det kändes så fint så. Funderar så mycket hur detta ska kunna undvikas, det finns ju dom som är yngre än jag (49) som drabbas.Jag menar....hur ska man kunna upptäcka det i tid om alla ruskar på huvet åt en....Nu ska jag påbörja min tredje omgång cellgifter, och hoppas att jag svarar på dom denna gång också, annars tar jag kontakt med Linköping och frågar om jag får ta del av medicin som ännu inte kommit ut på marknaden, men det där med Tyskland låter väldigt intressant......All lycka till från mig. Hälsn. Carina.

    SvaraRadera
  3. Ps. snygga dojor förresten Ds. =) Carina.

    SvaraRadera
  4. Tack det samma Agneta


    Carina
    Ja det är via ultraljud av äggstockar som är avgörande för att upptäcka att nåt är galet. Sedan försökte jag med stöd av Socialstyrelsen påvisa att det behövs andra metoder i primärvården för att göra upptäckterna snabbare men tyvärr ansåg Socialstyrelsen att primärvården har gjort alla rätt. Att diffusa buksmärtor ska kopplas till gyn direkt vore ju att föredra men det ger ju inget hopp med dina erfarenheter.

    Lycka till med dina behandlingar

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.