06 februari 2012

kan andas..

Kan andas utan att det tar emot eller ens känns längst ner i lungorna. Det är jämt som om det är någon som skojar med mig. Kan inte begripa detta jag. Att ena dagen ha ont, va sliten och trött, känna att man har antagligen cancer i varenda ett av de fattiga inre organ som finns kvar i denna kroppen. Ja härregud. Sen gick jag upp i morse och då var allt som vanligt. Jämt som om jag aldrig hade ens varit lite sjuk. Härregud inte konstigt om man bli galen. 

En tanke som slår mig: Är det jag som tillåter mig vara mer sjuk än vad jag egentligen är?! Eller hur kommer det sig att det är så varierat. Lägger jag mig för fort?? Besegrad direkt? Kan jag strida lite mer.. nja. Gillar inte detta att det är så ombytligt. Eller jo det kanske är just det som gör att jag får andrum och känner mig som frisk. Att återhämta mig för att inte gräva ner mig i förtid. För det är lätt det serru. Men då måste det komma nån glad som kan hjälpa en att få huvudet över vattenytan igen. Finns alltid nån som har det värre, alltid.

Jag är besviken på att jag inte kom upp till 100% på jobbet. Hade faktiskt trott det men tyvärr jag får känna mig besegrad.. för nu. Ja ett liv med cancer det kanske är ett slags liv det med. Gäller bara att hitta tillbaka till livet som nu har tagit en omväg, eller en paus inför den fortsatta framtiden som inte blev riktigt som jag hade tänkt. 

ut över sjön Racken
  

 


6 kommentarer:

  1. Men vad braaa!! Tänk om du helt enkelt hade en elak bacill som påverkade dig så illa!!

    Jag tycker så så länge det inte finns andra besked.

    Så skönt att höra att du är fri från de symptomen, åtminstone en stund.

    Du är en förebild och en tuffing!!

    Kram

    Kerstin som följer dig sedan ett tag

    SvaraRadera
  2. härligt att höra, tänk om det kanske inte ä så farligt, det vore häftigt!! / klässbol

    SvaraRadera
  3. Det låter ju bra, Sofia....Det var nog en liten elak bacill
    Var inte ledsen för att du inte kan jobba 100 %. Den övriga tiden får du använda att ta hand om dig själv, och återfå kontrollen över din kropp...i sinom tid kan det kanske bli fulltid igen. Försök att ta en dag i taget nu....fånga de små ögonblicken.
    Kram/Maggan

    SvaraRadera
  4. Härligt!!!

    Tips, jag såg just en artikel på Expressens Sidan 4 debatt ang vård utomlands. Kan det vara nåt för dig tro?

    Kram från Anna i Västerås igen

    SvaraRadera
  5. Sofia..Gå in på Kjells blogg så kan du gå in på länken till Expressen direkt därifrån ang. utlandsvården
    /Maggan

    SvaraRadera
  6. Ja fick inspiration av Kjell i Expressen nu så jag ska rycka upp mig inför nästa läkarbesök.

    Sofia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.