27 februari 2012

måste tänka på mig själv..

Mår bättre igen. Rena bergochdalbana detta. Idag har det varit en sovande dag. Utsliten efter gårdagen med en hel dags kramper och smärta. Efter kontakt med min avdelning igår kväll beslutade jag att ta medicin mot kramp i magen. Blev däckad men hade inget val. Typiskt mig att inte komma på tanken att medicinera mig redan med en gång.

Dagen idag har varit smärtfri och det har varit underbart. Sovit, sovit och sovit. Samordningssköterskan ringde och undrade hur det gick. Jag menade att jag behöver hjälp att utreda vad mina besvär beror på innan jag kan börja behandling. Ja då blir det ingen behandling i morgon.. Nä det hade vi inte planerat sa jag utan tidigast onsdag eller torsdag.. (detta hatar jag.. när de inte har samma verklighet). Hon trodde att jag kanske behöver läggas in ett par dygn för att vätskas upp. Vi får avgöra detta i morgon då jag träffar min behandlingsläkare som ska meddela röntgensvaret. Men jag känner mig inte svag eller så men vi får se.

Det blev inget jobb nu för ett tag. Måste tänka på mig själv.. ett tag i alla fall. Orkar inte stöna emot längre. Blir så trött. Det är inget liv detta. Får se om jag mår bättre om några dagar igen.







5 kommentarer:

  1. Så skönt att du har kunnat sova..det behöver du efter den persen.Håller tummarna för att det går bra hos läkaren, och vila nu och tänk på dig själv....
    Kram/Maggan

    SvaraRadera
  2. Ja tänk på dig själv nu, Sofia! Önskar dig det allra bästa väldigt snabbt. Du är en kämpe och en förebild! / Torbjörn

    SvaraRadera
  3. Ta nu medicin så du slipper ha ont och kan samla kraft.
    Dagens djungelordspråk:
    "Bättre ta ett piller
    än att må som en iller"
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tänk på dig själv nu Sofia och lyssna på kroppens signaler istället för huvudets idéer. Kroppens klokskap slår alltid huvudets tankar. Det är din kropp och du känner den bäst.
    Skickar styrkekramar till dig och ser framför mig hur bra det går när du träffar läkaren.
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
  5. Tycker faktiskt att du har rätt att bara tänka på dej själv ett tag! Att du gör det för att bli så frisk som möjligt är ju faktiskt den bästa anledningen av alla. Kram Sara

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.