18 februari 2012

hon hör mig

De senaste dagarna har varit tuffa. Smärtor i en mage som inte vill ge med sig. Som tur var jobbade min samordnings (cyto) sköterska igår som hjälpte mig att få utskrivet kramplösande. Har haft molvärk som medfört att jag blivit helt sänkt och inget som fanns i mitt Apotek hjälpte. Smärta som inte försvinner gör att det tär på krafterna och man är inte så tuff. Fan vilken skitvecka. Ja det är bara att inse att dreten håller på att ta över makten i min kropp men tack vare en ny medicin så vann jag.. igår i alla fall. HA! 

Det var en så skön känsla igår... när det släpper.. det onda. Blev helt off av medicinen men kan säga att det var i alla fall bättre än att vilja krypa ur skinnet. Dåsade och sov hela kvällen och natten. Gött. Vakande med ont i halsen så nu ska du se att jag blir förkyld. Har inte att feber än. Feber och cancer är inge bra tecken. Jag måste komma i form nu så jag kan träna. Lite kondition behövs för att kunna ta emot cellgifterna bättre.  

Förstår inte varför jag bli så körd i botten. Det är liksom så att när jag kontaktar sjukvården då har det gått så långt att jag är på bristningsgränsen redan.. Om jag hade fått denna medicin tidigare i veckan.. då hade jag inte behövt att må så dåligt.. så länge.. Hur förmedlar man den informationen. Det är inte lätt. Tur att hon jobbade igår.. min samordnings ssk, hon hör mig.

Idag verkar jag må lite bättre (än så länge) och hoppas att jag att jag slipper kramper i magen. Vill orka äta lite mer och hoppas kunna må bra under tiden. Tur att P fixar filmer åt mig så jag ha nåt att göra. 


Tack för fina blommor familjen M!



 

9 kommentarer:

  1. Styrkekramar i massor <3<3<3 Pillan

    SvaraRadera
  2. Du är en kämpe! Styrkekramar från en som följt din blogg med stor beundran! Kramizar

    SvaraRadera
  3. Kämpa Fia..
    Följer dej dagligen. Du är så stark, beundrar din styrka.
    Kramar i massor /Ann

    SvaraRadera
  4. Hörru, träna inte om du är infekterad...kroppen behöver vila då. Vet du vad jag tänker på? Vad BRA att du gjorde alla de där roliga sakerna när du mådde bättre! Spelade sååå mycket golf, reste, umgicks med vänner. Sånt där är du så himla bra på, att ta för dig av det som bjuds. Och snart kommer BOKEN.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Åh fy för att ha så ont. Det sänker en verkligen. Februari månad...Läste i tidningen att det är den månad med mest infektioner, halsont, förkylningar och magsjuka. Kanske du har en kombination. Jag är nu inne på 3:e dagen magsjuka med ont i magen och illamående och därpå en envis förkylning. Och som Carina skriver, absolut ingen träning nu...Tur att du fick tag på kramplösande,skönt att ha någon att lita på....

    KRYA PÅ DIG & Kram
    Maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. tänker på dej och läser dagligen! /Lollo i Uppsala

      Radera
  6. Jag beundrar dig oerhört Sofia! Med en sån enastående styrka och inställning kommer du långt!
    Min pappa förlorade sin kamp i början av året, jag håller verkligen tummar och tår för att du ska vinna din!! (och min kvinliga intuition säger att du gör det;))

    Kram kram
    Linda

    SvaraRadera
  7. Tack Carina... ja det var faktiskt tur at jag passade på att göra så mycket när jag var piggare i höstas.. bra att du påminner mig KRAM

    Tack alla för erat stöd KRAM

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.