07 februari 2012

Tack alla

Idag finns min kämpe och stora inspirationskälla med i Expressen. Det var han som hjälpte mig och fick mig att vakna. Ska du överleva så måste du expert på din sjukdom. Han hjälpte mig med att berätta om livet med stomi, vilka sorter/märken som är bra. Han gav mig hopp om ett liv som frisk...

Kjell som har haft spridd tarmcancer var utdömd enligt svensk cancervård. Han var "för sjuk" för att opereras och nu 3 år senare och ett antal operationer utomlands är han tumörfri. Helt otroligt. Han menar att andra länder har lättare att ta till kirurgi mot i Sverige (som hellre ger cellgift) och vet du, jag tror att han har rätt. Alla tumörer MÅSTE avlägsnas för att människan ska överleva. Det är bara så. Hon överlever inte i längden med tumör i kroppen.  http://www.expressen.se  Att följa Kjell kan ge inspiration även för den döde. Jag måste kolla upp hur mina tumörer ser ut i lungsäcken inför nästa läkarbesök. Kan jag opereras som Kjell. Undrar allt jag. Hmm

Det är inte lätt att veta hur man ska göra. När ens läkare säger att det inte går, även Ilvars i Uppsala. I hate this disease. Jag vet att Kjell varit i kontakt med Uppsala om sitt lungfall och de är inte pigga på kirurgi. Men nu fick jag blodad tand och måste kolla upp det. Måste få med mig plåtarna och en beskrivning så jag kan söka vård utomlands.


Idag och igår blev jag glad flera gånger av att några valde att uttrycka i ord och handling hur de upplever min närvaro. Ja det värmer min sargade själ och ger mig en vilja att fortsätta.. kampen om mitt liv. Tack.



3 kommentarer:

  1. Håller alla tummar och tår för dig! Hoppas det bara var virus el bacillusk! Men kolla noga upp möjligheterna i utlandet! Är säker på att många kan tänka sig att stötta ekonomiskt om det skulle behövas! Kämpa, kämpa, kämpa! =) Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia!
    Med tanke på att bli expert på sin sjukdom: Läste just den här länken som skickades till mitt jobb:
    http://www.uas.se/templates/page____60042.aspx

    kram!

    SvaraRadera
  3. Tack Vera, ska kolla in den.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.