02 februari 2012

kvalitén i livet

Minus 10 grader och i natt skall det bli ännu mer kyla. Känns skönt men ändå lite konstigt med en så sen vargavinter. Det kan nästan kvitta nu. Men inom en snar framtid, sådär om några månader, kanske banan är öppen igen och en ny säsong kan börja.. med keps i år!

Smärtorna är bättre men det är en kronisk känning i vänster sida... känns hela tiden när jag ligger ner. Idag på jobbet gick det riktigt bra.. inget som klämmer. Äter inga värktabletter. Avvaktar och spar min kropp. Men känner av det, kring bröstkorgen både fram och bak vilket är säkert ingen bra prognos. Jag har bestämt mig för att det ska bli skönt med en röntgen denna gång. Att få se hur eländet förstör min kropp. Men är beredd. Anpassar mig.

Funderar inte längre på att jag aldrig kommer att bli frisk. Alltid sjuk oavsett vad. Blir van, accepterar. Känns mer som en stämpel från de som bestämmer och från alla runt om. Själv är jag ingen annan bara för att ha drabbats av det värsta tänkbara, mitt i livet.

Sjuk eller inte nu gäller det att anpassa mig för att fungera så friskt som möjligt och må bra under tiden. Minns Ilvars som talade om livskvalitet. Tror inte friska funderar så ofta på vad livskvalitet är under livet. Men den som får livet ställt på sin spets tvingas definiera kvalitetén i livet för att kunna göra kommande val eller för att acceptera livets lott bättre.




2 kommentarer:

  1. Vill bara säga att jag är en av dina läsare.

    jag är här

    jag läser

    hoppas och önskar för dig

    <3

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig, tufft att läsa vad du skriver....undrar om du måste ut och "kriga" igen mot det onda....
    Kram Klässbol

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.