05 januari 2012

Gran Canaria

Hola allihopa och Gott nytt år... tänk att det redan har gått en vecka och jag är åter i hemstaden. Blev glad när jag kom hem och märkte att många hade varit inne på bloggen och kollat. Det var inte meningen att strunta i skrivandet men det kom lite oförutsedda händelser emellan.

Ja det har varit underbart gött och ett rent helvete. Typiskt så missade jag två hela dagar med golfande pga att jag blev sjuk. Jag börjar från början.. 

Kommer till Canarieörna och känner att det är värme i luften.. den som jag längtat så efter. Den som jag SAKNAT. Innan jag reste var jag djupfryst hela jag. Men nu har jag tinat! Äntligen. Ja det var ett okej hotell, lite utanför. God frukost och fint poolområde men det var ju inte direkt varmt i vattnet. En hel del blåst fick vi och inte förrän i slutet av veckan blev det riktigt hett och gött. 

Ja vi började med golf på Meloneras och den banan gillade jag mest. Så vacker natur och vyer. Ena sidan berg och de sista nio vände mot havet. Härregud. Ljuvligt. Vackert och otroligt kul att spela. Rullade så lätt och det var så skönt. Perry golfbil som visade en film på varje bana och berättade hur man skulle spela. Visade även hur långt det var fram till mitten av green från bilen. Lyx.




Dag två blev Salobre. Mycket kuperad och inte lika naturskön men givetvis var den vacker. Torrt och fint. Det hade inte regnat sedan i mars sa min granne på flyget hem så det var inte konstigt att det rullade lätt! 

Denna dag deltog vi i en tävling givetvis! Giss vem som absolut skulle delta.. vi andra sa först nej.. uj då måste vi vänta på prisutdelning osv.. jora.. Men han slår inte riktigt som han hade tänkt från första tee..  jaa och sen.. hmm. Bror min gick och vann hela tävlingen med 75 slag, kul väl. Så nu blir det stormästerskap på Öland i sommar för honom. Jag kom 2:a på 76 slag och vann en flaska vin, paraply och andra grejer som man behöver eller inte. En dam som var med i tävlingen lyckades göra det där slaget som alla golfare drömmer om.. ujuj hon hade gjort det en gång förut.. lyllos. Gôbben blev fyra.







Samma kväll uppstår det som jag var dörädd att det skulle hända. Under nyårssupén börjar min mage göra ont så ont. Försökte hålla ut ändå till tolv men kvart i blev det outhärdligt. Tog en taxi till hotellet och önskade kudden gott nytt år. Efter en stund kontaktade jag min hemavdelning på CSK i Karlstad för lite råd. Magen svullnade upp och det är första gången som han gör det sedan operationen. Blev rädd. Är det stopp?! Måste jag in till läkare. Mådde illa. Härregud. Min sista stund är kommen. Jag hade attackerats av en bacill.. känslig.. tar såå lång tid att återhämta mig. Kräktes hela natten och blev liggande i två dar.. En vecka är för lite för en halvdöd! Nästa gång får det bli minst två så jag hinner bli frisk ifall jag skulle bli sjuk! Hehehe

Mor tyckte det var så synd och orättvist att jag inte skulle få fira nyår som vi hade planerat. Jag sa att det var kul så länge det varade och jag fick va med på kvällen i alla fall... sen hade Anders filmat en massa fyrverkerier så det fick jag se dagen efter. Att tycka synd om är inte min grej.. se istället på det som jag fick möjlighet att göra. Resa dit, spela golf i två dagar istället för fyra, sur sola, umgås, få vara som vanligt.. frisk eller normal eller den utan cancer.. i några dar i alla fall...det går inte att beskriva i ord hur jag menar.

Jag är supernöjd i alla fall.. bacillen gav med sig... fast jag var mör efter.. och vi fick sola.. jag smälte som en isbit i solsken och känner mig varm.. även fast det var 7 minus när vi satte oss i bilen hem.. nu ligger jag i soffa och är jämt ljummen i hela krôppa min...



                                                                                                    fina hotellfilten...





5 kommentarer:

  1. Sofia...Det är så härligt att läsa dig...Du har den rätta inställningen. Inte sörja över vad man inte kan, utan glädjas åt vad man kan göra i stället. Så skönt att höra att det gav med sig, inte så ovanligt med magsjuka när man är utomlands(fast du var ju inte helt Ok innan)
    Önskar dig Ett Gott Nytt År och var rädd om dig...
    Kram/Maggan

    SvaraRadera
  2. Tack det samma Maggan.. Ja sedan allt inträffat har jag märkt att jag mår bättre av att fokusera mot det som jag har gjort o det som jag kan istället för det motsatta. Tror det ligger i tiden med fokus mot det som är av positivt. Ha det så bra o tack för dina ord.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fin läsning och härligt skrivet...härligt oxå att du kom iväg på resan...magbaciller är inte att leka med trist bara att de kommer sååå olämpligt...ha ett fint 2012..jag tittar in snart igen kram

    SvaraRadera
  4. Oj, synd att du blev sjuk, men kul att höra att ni hade det skönt o bra förutom det. God fortsättning.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Tack Anita! Önskar dig gott 2012. kram

    Carina, go fortsättning o hoppas ditt 2012 blir nice. kram kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.