28 december 2011

glömmer fort, glömmer lätt

Sov så kasst i natt. Känner mig inte riktigt i form. Ont i kroppen och det kommer inte lite olägligt. Men jag stretar emot och vägrar besegras. Har hållit mig i soffan utan större utsvävningar de senaste dagarna. Lat som bara den men känner mig inte riktigt kry. Förkylning på g?! Jag hoppas att det släpper när vi kommer iväg. Ja i morgon bär det av mot det varma och sköna Gran Canaria. Tycker att det är nog så långt att sitta och trängas på ett flygplan med luften som går runt runt. Inte speciellt bekvämt att sitta med munskydd i flera timmar men vad gör man inte för att komma iväg. Allt och därav valet till Gran Canaria, det närmaste som är varmast!.  

Bagarna är packade och väntar på att hämtas. Bara några timmar kvar innan det sköna slår emot oss. Så ljuvligt när man går utav planet.. längtar. fukt, varmt hmm..

Får en bisarr känsla.. tänk om det är sista gången.. som jag kommer iväg! Jag vet att jag inte ska tänka så men det kan komma över mig ibland, sorgsen.

I det friska reflekterade jag inte ens över situationer som likväl då kunde upphöra eller aldrig mera inträffa. Nu är det en konst att leva i nuet och uppskatta det som jag får och försöka ta tillvara det goda. Känns konstigt för egentligen är det inget annat mot innan. Bara mer vaken i det vakna.

Jag vet inte om människan mår bättre utan liemannen flåsade i nacken.. tror inte att så många uppskattar det som de har förrän det verkligen tas ifrån dem. Vet inte om de skulle göra andra val om chansen gavs. Man glömmer fort, man glömmer lätt och förnekar lägst möjligt. Kanske för att överleva verkligheten. Det är min egen erfarenhet av det hela.






   




4 kommentarer:

  1. Det var dunkla tankar du hade nu;(
    Blir så när man inte är ok, du har säkert en förkylning på 'g':( hoppas det inte blir värre i värmen.
    Här är det regn o blåst, så njut du.
    Kram
    //Ika

    SvaraRadera
  2. Mä jerrräääää nu !!!!! ja ska ju åke märre ju å busa..... de e inte sista gången.... nu jvl,,,,,,, detta e bara början njuuuut! löve u.
    massa positiv energi till dig gumman.....
    den godhjärtade

    SvaraRadera
  3. Självklart är det inte sista gången!! Hoppas ni får det underbart:-) Och du....NJUUUT!!! Kram Pillan

    SvaraRadera
  4. Känns lite oroligt, nu när du inte bloggar:(
    Du mådde inte 100 mär du åkte, var det en förkylning?
    Men du kanske tagit en välförtjänt bloggpaus!
    Hoppas iaf att du har det bra, med sol o värme.
    Och fin golf.
    Kram
    //Ika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.