13 januari 2012

en av de svåra..

Sliten, trött... inte konstigt.. kom inte från jobbet förrän typ halv sju igår.. igen. Fan ska inte göra så men det går liksom inte att bryta. Tänkte att det är lika bra att jobba heltid men idag när jag vaknade kände jag mig såå slut, tom. Jag skulle ha grejat här hemma men blev matt, fick vila mellan blomvattning, dusch och frukost.. Härregud.. är som en gammal gumma. Får liksom dela upp det.. för att orka. Nu på eftermiddagen har det gått bättre.. piggare liksom. Fick med mig den godhjärtade till affärn så det va trevligt. 

Modern känner mig hon.. Ringde igår o frågade om hon skulle hjälpa mig.. med städning.. Nej sa jag men så tänkte jag att hon kunde ju komma förbi så kunde vi fika. Jag ringde tillbaka och sa att hon är välkommen. Hon hjälpte mig med golven och det var tur.. hade inte orkat. Sen hade hon med sig semlor och tulpaner. Blev så vårfint här.. Hade allt en litta julgransskakning med min lilla bordsgran som åkte in i garderoben igen. 

Vikten igen då.. lyckats inte öka fast att jag försöker få i mig extra kalorier varje dag. 51,5 kg. Efter operationen vägde jag som minst 48 och som mest 53. Vägrar inse att det kan vara ett tecken på att dreten äter upp mig och min energi. Jag är lika hoppfull som min chef att det kan ju ha stannat av.. växandet.. faktiskt.. och om mitt CA 125 värde inte har ökat så mycket kanske de låter mig vila ett par månader till. Vi talade om dubbelt så högt.. 400.. jag och min behandlingsläkare. På tisdag spörs det. 

Känner mig inte sjuk alls... bara vikten som gör mig påmind att det kanske är nåt som inte stämmer i kroppen min. Men än har jag inte gett upp. Pratade idag med en kvinna med en opererad njurcancer, har halva njurarna kvar. Hennes mor fick bröstcancer i 40 års åldern och levde tills hon blev 75 år. Hon hade cancer i hela kroppen men endast de sista 5 åren av hennes liv var plågsam. Hon hade levt ett bra liv med sin cancer i alla dessa år och det är ju ett tag sedan. Så vi blev överens om att det inte är så lätt att besegra en del.. vet du.. jag tror att jag är en av de svåra. hmm





 

3 kommentarer:

  1. Hej, oroa dig inte för vikten. Jag har skrivit till dig förut. Har av. Äggstockscancer sedan 2009 ( spridning till lungsäcken). Det tog mig 1, 5 år efter operationen innan jag började gå upp i vikt ( trots låga cancervärden). Jag vägde som dig ca 47-48 efter op. Sedan gick jag upp till 52 o låg där länge. Först i somras exploderade det och lag gick snabbt upp till 58. där ligger jag fortfarande. Jag får för närvarande veckovis Taxol i har inga biverkningar förutom ömmande naglar. När man får det veckovis är det tydligen mycket skonsammare. Jag håller tummarna för dig på tisdag . Styrkekramar från Annika

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt stöd Annika. Hoppas att jag inte heller får några större biverkningar när min behandling startar. Men som du vet är man alltid nervös innan man vet. Lycka till själv. Kram Sofia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.