27 januari 2012

inga krav.. inga besvikelser..

min vilodag.. min sjukdag.. behöver ligga i soffa. Gött men trist att inte kunna orka leva som vanligt.. men det är väl vad denna dag är till för. Vila. Meningen är att jag trots min sjukdom ska finna en balans mellan jobb, fritid och välmående. Tror att det kommer ikapp nu och att jag måste vara varsam med min ork så jag inte blir däckad. Med en vilodag kanske jag kan fungera ganska bra på både jobb, sjukdom och fritid. Det är en livskvalitet att kunna delta.. i livet.

Så jag kan säga att jag lever för heltid med en vilodag! Om jag hade varit frisk hade jag ju jobbat alla vardagar liksom.. jag får vara mer än nöjd med denna fördelning.

Mår mycket bättre idag mot igår. Ska bli intressant att se hur jag mår i morgon. Har planerat att det blir en tur till en liten skidbacke om det inte är för kallt. Det är mitt mål i alla fall för den här helgen. Vore så kul. Då är mitt sista mål nått för 2011. Vilka mål som kommer 2012 har jag ännu inte satt. Distans. Lever för dagen. Träning för mig.. inga krav.. alltså inga besvikelser..    



3 kommentarer:

  1. Förstår det jobbiga i att inte kunna leva som "vanligt". Har haft ganska många år med mitt smärttillstånd nu, men fortfarande har jag svårt att inse att jag inte kan springa runt som "alla andra". Att inse att vårt "vanliga" har förändrats är ett hårt arbete.

    SvaraRadera
  2. Du säger det. Jag måste anpassa mig också men det är tufft. Inte van smärta. Blev nog mest chockad över att det kom symtom så snabbt. Verkligheten är inte som vi vill... Sköt om dig kram

    SvaraRadera
  3. Sofia...Se inte fredagen som en "sjukdag" utan som en "friskdag" om du kan. För din kropp behöver den vilan oavsett hur roligt och inspirerande du tycker ditt jobb är.
    Många som tycker sitt jobb är det roligaste som finns, känner inte signalerna om förestående utbrändhet och att kroppen behöver vila. Din kropp har utsatts för mycket stress så jag tror det viktigaste nu är att spara på dina resurser. Jag kanske tänker fel, men ändå ett litet råd till dig. Må så gott, hoppas du fick en liten tur i skidbacken...
    Kram/Maggan

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.