09 januari 2012

bacill bacill

Bacillerna tog överhanden och vann matchen. Tätt i en näsa så det är jämt jobbigt med andningen. Går på Panodil för att lindra smärtan.. är så ämlig och klen nuförtiden. Gillar inte folksjukdomar då jag har fullt styr med den dödliga. Men jobbade ändå. Sista dagen för fakturor 2011. Jag har ingen feber utan är mest tätt i hela huvudet. 

Läste om Kjell som ska till Uppsala och operera in sin stomi på onsdag. Är så avundsjuk. Hoppas att det ska gå bra för han. Som han har kämpat och vunnit sitt liv tillbaka. Är så trött på min påse som aldrig vill sitta. Lossnat två gånger idag, gör ont. Beror det på att jag blivit tjock om magen?! Ja det är väl dags å bante! Hann inte till Apoteket då de stängde fem. Måste fylla på mitt förråd med material till stomin. I hate it. Önskar mer å mer att de ska operera in den igen. Undrar om de kommer kosta på mig det. Ilvars sa minst 15 månader, har haft den i drygt 8 månader nu. Harta kvar.. typ augusti.. Ska kolla det när jag träffar min behandlingsläkare nästa vecka. Det kanske kunde göra mig glad om de vill överväga det i alla fall! 

I morgon ska jag ta prover, CA 125. Men jag är redo att ta matchen. Lika bra att börja behandlingen igen.. orkar inte vänta längre. Vill bli klar nångång. Har vilat tillräckligt nu. Fyra månader utan cellgift. Känns som en evighet. Psyket är på topp, let`s go. 



      

2 kommentarer:

  1. om stomibandaget krånglar så tycker jag du ska kontakta din stomiterapeut - det finns ju massor av olika sorters bandage, kanske kan du hitta nåt som funkar bättre.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jo det finns det men jag har en "låg" som gör att det är svårt. Har en skålformad hård platta för att komma närmre huden. Ja får nog kontakta henne snart..

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.