21 januari 2012

kärlek i varje...

Tycker att lördagar är de dagar som är bäst. Det är då man kan göra precis vad man vill. Allt kan hända och idag känns det som det är en sån dag. Det snöar lite lätt, några minusgrader perfekt januariväder. Hade inte modern bjudit till kalas dag hade jag nog varit i en skidbacke nu. Men får se om vi kan komma iväg en tur snart. Så sugen.

Fick besök idag på förmiddagen av golf K som hade stickat vantar till mig. "Det är kärlek i varje maska" sa hon.. så fina. Precis sånna som jag önskat mig. Mina som mormor stickade är utslitna. Blev så glad. Nu kommer jag hålla mig varm. Tack K, de passade perfekt.

Den godhjärtade kom förbi och uttryckte tristess utan dess like. Tyckte att hon skulle åka hem och lägga sig i blöt. Kanske kan hon rycka upp sig. Hon ville hitta på nåt i kvällinga så vi får se vad som det kan vara. Så bra att hon äntligen har flyttat till stan, blir så mycket lättare att träffas. Härregud vi är så bekväma. Livet på landet är inget för oss. Nope. Never again.. Inte utanför rondellerna faktiskt. Där går gränsen. För besvärligt, för mörkt ujuj inget för den som vill ha ljus och liv omkring.












 

 
 

2 kommentarer:

  1. Åh vilka vackra vantar! Använd dem ofta och mitt beröm till stickerskan.Trevlig helg och kram från Pia

    SvaraRadera
  2. Fina 'lusevantar' heter det så?
    Själv avskyr jag söndagar:(
    God natt zzZ
    //Ika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.