11 januari 2012

vilken tur jag har haft

Idag är en bra dag trots förkylning. Så trist att inte känna smak. Hungrig jag. I morgon blir det dag fyra i rad som jag jobbar, utan att jag känner mig trött och sliten. Bra det. Måste bara komma upp i tid på morgonen. Härrregud så lat jag är. Men har svårt att somna på kvällen.

Härregud. På tisdag är det dags. Känner mig redo. Jag har bestämt att om det blir cellgifter så börjar jag tidigast vecka 5. Jag hoppas att jag ska kunna jobba samtidigt. Min behandlingsläkare trodde 20-25% så jag hoppas på halvtid. Om jag får cellgift på torsdagar, vilar fredag-söndag så kan jag jobba må-onsdag. Ja så vill jag ha det. Jag hoppas inte bli så dålig om jag ska få behandling 1 g/vecka. Måste ju va en liten dos eller?! 

Vet du att det känns som att jag har ett helt annat liv nu än när jag fick cellgift. Känns så oerhört längesen. Jag är så glad åt denna tid och höst som jag fått vila mig. Återkomma till världen som en vanlig jag. Att tänka på att jag är sjuk är nästan så att jag tror att de skojar med mig. 

Talade med min chef idag som sa att hon tror inte att jag ska få några mer cellgifter. Eller hon hoppas nog på det. Du ser ju friskar ut än många andra.. Minns du när jag sa att jag var sjuk.. ja säger hon, det tänker jag på ofta. Du ringde.. cancer.. nej du har hört fel. Hon trodde inte att det var sant. Vilket kaos. 

Ja vilken tid vi har passerat och jag undrar verkligen hur min framtid kommer se ut. Men jag är inte rädd, bara beredd på att gå in i matchen igen. Känns som jag har fått min tid, med råge nu. Jag har haft den bästa hösten. Lite overkligt att jag faktiskt fått denna tid att njuta och att jag har återfått mina krafter. Även möjlighet att kunna göra en resa till Sthlm och en till solen. Jag ryser när jag tänker tillbaka.. vilken tur jag har haft.





 

2 kommentarer:

  1. Så stark du är, vännen. En sån kämpe. Du väcker en känsla av ödmjukhet i mig. Och du inspirerar mig. Tack för det.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Så starkt du skriver. Tror inte du haft tur! Det är meningen att du ska bli frisk i må bra:)
    Jag tror att varje människa har sin tid utstakad.
    Oavsett vad som händer på vägen.
    Ska man leva, så gör man det.
    Sen kan man undra, vrf vissa blir extra prövade:(
    Så du får nog jobba resa länge till.
    God natt sov gott
    //Ika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.