15 januari 2012

stugan

Dagarna börjar bli ljusare och jag känner att våren är på väg. Inte litte gött det! Solen skiner i staden så vi passade på att gå en promenad för att skapa ordning i tankarna. Efter en helg som familjehem är jag nu åter i mina egna tankar. Ja det var riktigt kul att ha inneboende. Vi har nog haft den mest lata och sköna helg på evigheter.

Den bäste kom också så då låg allihopa i soffa och spela Wordfeud mot varann till sene natta. Är inte det att vara social så säg. Sen så hade vi konversation på tryneboka.. mellan varann..alla ord på F..  Härreud. Jo ra så att det. Men denna ene av dem har en förmåga att vinna, jämt, så jag brukar inte spela så ofta mot henne. Gick ut hårt och snart hade hon tagit in och ledde med 100 poäng. Lyckades plocka in det mesta på de två sista orden men förlorade med 5 poäng. ujuj. I`ll be back...

Jag har använt mina nya vinterkläder under helgens alla promenader och i morse låg det ett täcke av det vita på marken. Temperaturen var kring nollan. Perfekt! Så mysigt och rätt gött med långkalsonger, mössa och täckbralls. I like. Ska ha dem hela kvällen.. ingen dusch idag.. dretig ska en va när man är lat..  

Igår var jag och min personliga assistent ute vid stugan. Fann som tur var inga möss i fällorna som gôbben hade gillrat. Ja inte för att jag skulle ha tagit loss en enda om det hade funnits någon där. Men jag tror faktiskt inte att jakten blir så lyckosam.. för den osten som fanns gick inte av för hackor..  hur en litta mus skulle va så hungrig att ho skulle försöka att ta den tror jag inte på. Brun, torr och ja jag vet inte vem som han tror skulle vilja smaska på den! Härregud. Ja så till vår´n, det va inga möss i år.. nä vad kônstigt. Men jag kan berätta att det var tydliga spår efter dom små så jag vet att de varit där.. tur att de inte tar sig in i min stôge i alla fall. Härregud.. bara att hoppas på vatten snart.. så vi kan börja...bygga.


byggande 2009







7 mars 2010, Julia och Alva 

Mysplatsen

den bäste midsommar 2010 

brodern

Jag
 







2 kommentarer:

  1. Snart är det sommar igen. Och du, snart är det mars och då kommer ju fortsättningen på Kråkflickan och Hungerelden!! Redan! Det kändes så himla långt att vänta ända till mars, men snart är det dax.
    Carina

    SvaraRadera
  2. Ja Carina den väntar vi på. Men jag trodde att den släpps i maj så jag håller tummarna att den kommer i mars som du säger. Ja det va så längesen o tiden går fort! Så skönt.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.