20 januari 2012

sååå sårbar


En slapparfredag.. en tur i solen, en present, nya ljus på badet. En skön dag tills jag blev törstig och fick i mig nåt som orsakade akut ont i magen.. skräcken kom så snabbt till mig och satt vid min sida i en hel timme. Kan inte förklara känslan av att vara sååå sårbar. Att inte veta vad som ska komma,  hur länge det håller i sig, när blir jag kry igen. Hela livet spolas förbi så snabbt. Att inta rollen som svag, dags för pina igen.. Men efter en stund så släppte det onda och lusten fyllde min kropp igen. Glad att det bara varade en stund och att livet återvände till det normala. Det är som en bergochdalbana fast inte lika kul.  

Har fått datorn lagad och vet du att hårddisken är räddad! Gött och bra.. alla kort fanns kvar. Borde kanske lägga över dem på en skiva. Tur jag inte hade köpt en ny.. dator alltså men ibland är det bra å va lat. I helgen ska det bli snö i byn och det ser jag fram emot. Borde ta och plocka fram brädan. Jämt få prova några åk. Får bli på söndag i så fall på nån närliggande backe.

I torsdags började säsong två av jordens bästa relationsserie DAG, givetvis på SVT eftersom jag inte är så förtjust i avbrott. Inte litte bra! En samtalsterapeut som lyssnar till par som har diverse problem och han har bara en lösning.. kan inte annat än att mysa och skratta högt åt underhållningen!

Igår hade min vän kocken lagt ut bilder från Thailand.. tyckte att hon skulle lägga sig i skuggan jag. Härregud om inte den kroppen brinner upp snart vet inte jag. Ujj så brun hon är. Inte bra detta. Hon leder ligan.. jämt gôrmôe. Vill å sola.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.