06 januari 2012

Golden Delicious..

Fösta dagen hemma har varit skön. Sov länge eftersom de hämtade oss på hotellet kl 04:00 igår morse vilket jag tycker är lite tidigt. Gött med en ledig helg nu. Vi tog en tur till den närmsta skidbacken i grannkommunen och där hade de öppet. Kallt så kanonerna gick för fullt. Lite märkligt att i förgår låg jag och svettades i solens sken och idag är det sju minus och vi äter korv medans vi kollar in hur människorna åker nedför backen. Känner mig fortfarande varm, tinad liksom trots kyla.





Fick tag på en ny vinterstass, jacka och byxor. Bra det eftersom den gamla inte passar just nu. Blev riktigt nöjd så nu kan vi ta en tur till Sälen. Det har varit mitt nästa mål sedan i somras att komma upp på brädan igen i år. Orkade inte det ifjol pga cellgifter och annan dret som bröt ner min kropp. Kanske även av chocken.. att ja var sjuk. Hade ingen lust eller prioritet för snowboard just då. Nu har jag en bättre förutsättning med kroppen och humöret är på topp.

Det känns som att jag måste passa på, innan det är för sent. Jag menar nu är deadline vecka 3 om den närmsta framtiden och sen kanske jag inte orkar. Ja vi får överväga om eventuellt en tur redan nästa helg. Ja det vore allt gött. Men jag har lite dåligt med muskler att tala om men det gör inget. Bara att få känna på ett par åk vore nåt att satsa på i alla fall... vore så nice. Undrar vad jag ska ha för nästa mål?! Jag ska nog jobba 75% i januari så får jag se efter vecka 3 vad som händer. Måste komma igång med mer konditionsträning men det blir ju inget för mig. Ujj så kass jag är men det ligger liksom inte för mig riktigt. Lat vet du men jag får se.    

Hoppas klara mig från förkylning och hade därför på mitt munskydd under hela flygresan. Flygvärdinnan undrade hur går det med dig.. jora är rädd för baciller jag.. lite dåligt immunförsvar. Jaha sa hon ja så skulle vi alla behöva här. Ett under om jag klarar mig eftersom kvinnan bakom mig hostade konstant jämt hela resan hem plus ett tjog personer till.. Jag vill inte bli sjuk nu. Nej fy det vill jag inte.  


Passade på och köpte en ny parfym på flyget från DKNY, Golden Delicious EdP. Rätt god faktiskt fast min favorit är fortfarande den gröna vanliga Be Delicious EdP. Måste ju variera sig lite så jag tog chansen nu när de hade med den på flyget. Så blev det lite saltpastiller också... mums för mig det. Ja det blev inte mycket shopping på semestern mer än en hudlotion från Bioterm som vi fann på ett köpcenter. Lite billigare än hemma annars så hann vi inte kolla så mycket mer. 





2 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer upp på plankan snart!
    Pjuss o Klem.

    SvaraRadera
  2. Jo det ska jag försöka Anna K Puss puss

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.