08 januari 2012

stig av krossat glas


Snabbt kommer jag in i livet här hemma. Längtan efter att få vara fri är obeskrivlig och det är svårt att anpassa sig till det ofriska. Att ett år har gått och om det inte finns chans till så många fler känns det overkligt absurt. Mitt liv har begränsats till femtedelar där en har avklarats med blod, svett och tårar. En kamp och ett krig som för mig blir livslångt. Att se livet som den cirkel som håller på att slutas... känns för tidigt.. Mitt sätt för att få perspektiv.

I morgon är det dags att vända blad till 2012. Plikten kallar och det är dags att ta tag i verkligheten igen. Prover ska tas inför läkarbesök veckan efter. Mötet med dem som har ödet över mitt liv i sina händer. Trött på att holkas ur, täras i sönder och tappa lusten till det som tidigare var så självklart.

Att gå på den stig av krossat glas, som saknar kartan som ska leda mig fram till skatten. Kompassen som snurrar utan fason ger ingen trygghet i framtiden och valen. Återigen en balansgång fot om fot där ett steg kan kosta oanade konsekvenser ett tag framöver. Skatten.. hm  vad skulle det kunna vara.



  





2 kommentarer:

  1. Du är en kämpare, Fia!! Klart du har måmga år framför dig! Håll modet uppe, fast det kan kännas hårt och tufft ibland...Stora styrkekramar till dig <3<3<3 Pillan

    SvaraRadera
  2. ja lover de blir jämt gör bra...
    i love u
    vi måste se frammmmått :) snyggo
    jenny

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.