18 januari 2012

är det möjligt att kosta på mig en operation..

Jag frågade om det var möjligt att de kostade på mig en operation när läget är som det är för att lägga ner min stomi. Jo men det är klart att de gör om det går sa hon. Du ska höra med Uppsala som har rotat i din kropp om det är möjligt så gör man det om du vill. Jag minns att Ilvars sa att tidigast efter 15 månader skulle detta kunna bli aktuellt. Vilken dröm...

Ja det är något som jag är intresserad av att få hjälp med. Det är först nu efter en tid som jag känner mig bättre som jag upplever att det skulle underlätta i mitt liv om jag kunde bli lite som förut. Det vore så skönt att få sätta på mig ett par tajta jeans och byxor med en storlek som passar. Nu använder byxor som inte sitter åt eller klämmer eftersom det inte får skava eller göra ont. Bäst med klänning och det är inte min grej. 

Ja det är kanske det som är ett mål.. stomilös. Läste om Kjell som nu efter flera år med stomi äntligen har fått sin tillbaka in i kroppen. Det hade gått bra för han. Lycka. 

Hotellet i Maspalomas, Gran Canaria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.